سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا:

انتشار صکوک راهگشاي تامین مالی بنگاه های اقتصادی

مدير عامل كارگزاري سهم آشنا گفت: ابزارهاي جديد از پتانسيل هاي بالايي برخوردار است و مي تواند گامي پويا براي توسعه بازار سرمايه و گشايش حل منابع مالي بنگاه هاي اقتصادي باشد.

شهريار شهمیری، مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه در گذشته تامین مالی از دو روش عمده صورت می گرفت افزود: افزایش سرمایه از طريق روش های تامین مالی و روش دیگر تامین مالی از طریق دریافت اعتبار از بانکها بود .

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا با اشاره اینکه پیش از این برای شرکت ها امکان دریافت تسهیلات ارزان قیمت از بانکها وجود نداشت، اظهارداشت: با تصویب این قانون و ورود صکوک اجاره به بازار سرمایه ، گزینه سومی برای تامین مالی پیش روی شرکت ها قرار گرفت.

وی موضوع پرداخت مالیات از سوی شرکت ها برای دریافت را مد نظر قرار داد و گفت: بنابراین با توجه به معافیت مالیاتی که برای افزایش سرمایه وجود دارد این گزینه برای شرکت ها جهت تامین مالی جذاب تر به نظر می رسد .

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا با اشاره به انتشار صکوک به عنوان یکی دیگر از راه های تامین مالی اظهار داشت: شرکت هایی که این اوراق را منتشر می کنند از دارایی های جاری استفاده کرده و اوراق را منتشر می کنند مثل شرکت ماهان که برای خرید هواپیما برای نخستین بار اوراق صکوک منتشر کرد .

شهمیری با تاکید بر اینکه ارائه ابزارهاي مالي جديد گامي موثر در توسعه بازار سرمايه است، اظهار داشت: ابزار جدیدی که وارد بازار سرمایه شده است، پتانسیل بالایی برای تامین مالی "مبان بر" پروژه ها دارد .

وی با تاکید بر لزوم برطرف شدن مشکل ضمانت سود اوراق خاطرنشان کرد: با به راه افتادن شرکت های رتبه بندی اعتباری، مشکلاتی از این دست برطرف می شود چراکه این شرکت ها وظیفه بررسی کلیه جنبه های انتشار اوراق از ریسک اعتباری گرفته تا ضامن اوراق را بررسی می کنند./س

برچسب ها: کارگزاری ، سهم ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.