سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس رسانه ملي:

اقناع و هدايت افکار عمومي لازمه برقراری امنیت پایدار در کشور است

رييس سازمان صدا و سيما، لازمه برقراري امنيت پايدار در کشور را اقناع و هدايت افکار عمومي دانست و گفت: هرجا مردم از مسائل حذف شوند و حضور نداشته باشند، تهديد دشمن جدي مي شود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران ،مهندس عزت الله ضرغامي در همايش امنيت پايدار که به همت دانشگاه امام حسين(ع) برگزار شد، افزود: در جوامع مردم نهاد، جايگاه مردم و اهميت افکار عمو مي بسيار برجسته است و هرگاه افکار عمومي توجيه نشود، دشمنان بهتر مي توانند عمل کنند.
وي گفت: در جايي که هدايت افکار عمومي و اقناع سازي انجام شود مشکلي نخواهيم داشت، زيرا مردم صاحب انقلاب و نظام خود هستند.رييس سازمان صدا و سيما مهمترين عامل در تداوم زندگي اجتماعي را امنيت دانست و گفت: مفاهيم سياست ها، ابزارها و راهکارهاي امنيت با گذشته متفاوت شده است و بايد در اين مفاهيم بازنگري شود.
رييس رسانه ملي افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران، الهام بخش همه جهان به ويژه کشورهاي اسلامي است و بايد از امنيت قابل قبولي نيز برخوردار باشد، زيرا امنيت پايدار براي جوامع مردم نهاد يکي از اصول است.
ضرغامي گفت: بايد نتيجه برگزاري اين گونه همايش ها و گفتگوها حاکم شدن زبان و ادبيات واحدي براي مسئولان و تصميم گيرندگان و نيز تبيين مسايل براي مردم باشد، زيرا امنيت پايدار در بسياري از مفاهيم به گفتگوهاي متقابل نياز دارد.
 رييس صدا و سيما گفت: رسانه ها در اين حوزه حرف هاي بسياري براي ارائه دارند و مي توانند در برقراري امنيت پايدار در همه زمينه ها نقش مؤثري ايفا کنند.
وي همچنين به برداشت ها مختلف از تعريف مردم اشاره کرد و گفت: مردم توده جامعه هستند و نخبگان عوام را شامل مي شود که آينده جامعه برايشان مهم است و به بيگانگان وابسته نيستند.
رييس رسانه ملي حضور 64درصدي مردم در انتخابات گذشته را يکي از صحنه هاي حضور مردم و نيز علاقه آنان به نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: گرچه شرکت کنندگان در انتخابات از ظواهر گوناگوني برخوردار بودند، اما همگان دل در گرو نظام و انقلاب داشتند و خط بطلاني بر همه تحليل هاي باطل بيگانگان و دشمنان کشيدند و به گفته بزرگان همگي براي رأي دادنشان تحليل داشتند که يکي از آنه مقابله با دشمن بود.
وي گفت: صدا و سيما در اين برهه به تجربه جديدي دست يافت و آن اين بود که اگر دوقطبي مردم و دشمنان را به خوبي طراحي کنيم، مي توانيم نتايج مثبتي بگيريم.
رئيس رسانه ملي خطاب به شرکت کنندگان همايش امنيت پايدار گفت: دستاوردهاي اين گونه همايش ها بايد در اختيار دستگاههاي مختلف قرار گيرد و انتظار داريم صدا و سيما را نيز در روند فعاليت هايش کمک کنند و مشاوره دهند.  رييس رسانه ملي به اهميت جايگاه قوميت ها در ايران به عنوان يکي ديگر از عوامل امنيت پايدار در کشور اشاره کرد و گفت: قوميت ها در انسجام و پايداري کشور ظرفيت بسيار بالايي دارند.
وي گفت: نگاه به مساله قوميت ها سازنده و منسجم است و بايد براي افزايش انسجام جايگاه قوميت ها  در ايران تلاش کنيم.
برچسب ها: سازمان ، صدا ، سیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.