سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بيانيه آيت الله مهدوي كني به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)؛

تحقق آرمان هاي انقلاب مستلزم وحدت است

رئيس مجلس خبرگان رهبري در بيانيه اي به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) تاکيد کرد: تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي مستلزم وحدت حول محور خط امام(ره) و اطاعت از رهبر معظم اسلامي است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري به مناسبت قيام الهي 15 خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) بيانيه اي را صادر کرد.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

مردم آگاه و بيدار ايران اسلامي

نيم قرن است از قيام الهي و تاريخ 15 خرداد به رهبري حضرت آيت الله العظمي امام خميني (قدس سره) مي گذرد ايران اسلامي در اين نيم قرن با توكل به پروردگار متعال و فداكاري ملت قله هاي بلند شرف، عظمت و علم را فتح كرده است.

نهضت اسلامي امام، معادلات جهاني قدرت رابه هم ريخت و نظام نويني را در دنياي دو قطبي به وجود آورد در اين نظم جديد، اسلام به عنوان قدرتي ديني و مردم سالار در مناسبات جهاني متجلي شد نام امام خميني (ره) به عنوان مصلح جهاني در قرن ما درخشيد و نهضت ديني و يادآورقيام انبيا و اولياي الهي شد.

اينجانب، به نمايندگي از برگزيدگان شما درمجلس خبرگان رهبري در سالگرد تاريخي 15 خرداد نكاتي رابه استحضار مي رسانم: 1- اسلام وديعه اي الهي است كه به عنوان كامل ترين و آخرين دين آسماني به دست ما رسيده است نسل ما مفخر است كه با فداكاري و نثار خون هزاران شهيد و جانباز و آزاده، از اين دين پاسداري كرد و نظام الهي و مردمي، برپايه احكام نجات بخش قرآن، بنيان نهاد حراست از دين و نظام الهي جمهوري اسلامي ودستاوردهاي آن، وظيفه ديني وملي است و غفلت از آن برابر است با ناديده گرفتن خون شهيدان و فداكاري آزادگان و جانبازان.

2- امام (ره) مظهر ايستادگي، مقاومت وآشتي ناپذيري در برابر استكبار و قدرت هاي زورگوي جهان اسلام و نام و ياد او يادآور مكتب آزادي بخش اسلام و روش منش الهي و انقلابي در راستاي آزادي صلاح و فلاح ملت هاي بلند است.

اما با استناد به نظريه عامه ولايت فقيه و با اتكا به آرا ملت و پشتيباني آنان،‌ نظامي ديني و مردم سالار بنانهاد به تعبير امام راحل ولايت فقيه فلسفه اجراي تمام احكام نوراني وحيات بخش اسلام است ولايت فقيه نظامي سياسي و ديني است كه خط فكري ما را از ديگر نظام هاي سياسي جدا مي كند ما در سه دهه گذشته آثار معنوي و مادي اين نظريه را در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مشاهده كرده ايم.

هنر امام (ره) اين بود كه نظريه ولايت فقيه را كه درلابه لاي كتب فقهي و علمي محجور مانده بود زنده كرد و با نظام سازي خردمندانه و متناسب با اوضاع و احوال كنوني جهان آن را به اجتماع عرضه نمود ودرعمل ثابت كرد كه مي توان دولتي اسلامي برپا كرد و پرچم قرآني "اطيعو الله و اطيعو الرسول و اولي الامر منكم" را دراهتزاز نگه داشت اما بزرگوار مراجع عاليقدر شيعه  و روحانيت بزرگوار در اين راه مرارت ها و سختي ها كشيده اند ملت آگاه ايران رجال مذهبي و سياسي چون شهداي گرانقدرروحانيت مطهري، بهشتي ودستغيب اشرفي اصفهاني قاضي طباطبايي مدني صدوقي قدوسي مفتح باهنر و ... رابه عنوان پيشتازان شهادت به محضر ولي عصر (ارواحنافداه) تقديم كردتا اين شجره طيبه با خون پاك ترين فرزندان حوزه هاي علميه آبياري شد.

3- در دهه چهارم انقلاب اسلامي هستيم انقلاب تثبيت شده استبداد و ريشه كن شده نظام الهي مستقر شده است اما تا بهره گيري كامل از دستاوردهاي ارزشمند آن با دو موضوع مهم روبرو هستيم:

اول: بايد همت كنيم با گفتمان پيشرفت و خدمت وبسط عدالت علوي درجامعه به اسلامي تر شدن مناسبات دولت وملت و نيزتعميق فرهنگ و آداب اسلامي در جامعه كمك كنيم.

دوم: توفيق در اين عرصه نيازمند پشتيباني علماي اعلام و روحانيان عزيز است كه مردم رابه اطلاعت از احكام نوراني اسلام و توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب ترغيب كنند وظيفه علماي اعلام و روحانيان عظام دراين قلمرو بسيار خطير مي نمايد.

4- ظهور بيداري اسلامي در منطقه ونهضت ضد سرمايه داري در اردوگاه غرب دو رويداد مهم و نشانگر تاثير انقلاب اسلامي در منطقه وجهان است امام (ره) فروپاشي شرق و غرب را نويد داد و ما امروز آثار آن را مي بينيم تمام اين فتوحات در سايه اتحاد و برادري به دست آمده است اتحاد رمزموفقيت هاي بزرگ در نظام اسلامي ما است.

دشمنان اسلام همواره در راه همگرايي ملت، نخبگان روشنفكران و روحانيان اخلال مي كنند و از اين راه مي كوشند نقشه هاي شوم خود را اجرا كنند تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي مستلزم وحدت حول محور خط امام و اطاعت از رهبر معظم اسلامي است وحدت صراط  مستقيمي است كه بايد همواره آن را پيش چشم خود داشت.

5- گرد وغبار جنگ نرم دشمن، پس ازمشاركت وسيع مردمي در انتخابات مجلس نهم فرونشسته است مردم با هوشياري و بصيرت ازفتنه عبور كردند اكنون همه وفاداران به انقلاب اسلامي بايد با حفظ هويت سياسي خود براي رفع مشكلات مردم برون رفت از معضلات راه حل ارايه دهند و ثابت كنند درد آشنايند و مي خواهند مشكلات را از پيش پا بردارند مديران دولتمردان هواداران نظام اسلامي بايد ثابت كنند كه درمبارزه با فساد آشتي ناپذيرند و درحفظ بيت المال هيچ كوششي را فرو نميگذارند بايد ازرفتارهاي فرسايشي  و بي ثمر پرهيزكنند مبادا دشمن درشكاف به وجود آمده ازاين رفتارها لانه كند.

امروز همه ظرفيت هاي برآمده از اقبال به نظام اسلامي به اقتدار ملي وبسط ولايت فقيه مي افزايد مبادا در رقابت ها به دنبال حذف اين ظرفيت ها باشيم ما حق نداريم سرعت رقابت ها را طوري تنظيم كنيم كه خداي ناكرده به حذف آرمان ها بيانجامد ما بايد به دنبال هم افزايي باشيم رقابت معطوف به هم افزايي در سپهر سياست به اقتدار ملي و اقتدار ولايت فقيه مي افزايد.

و ما اينك در آستانه پنجاهمين سالگرد سال حادثه ماندگار 15 خرداد 42 آن را گرامي مي داريم و رحلت جانسوز امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را به محضر امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت ايران تسليت مي گويم از ملت بزرگوار ايران ميخواهيم درمراسم بزرگداشت اين حادثه بزرگ كه درسراسر كشور تشكيل ميشود فعالانه شركت كنند وشعائر انقلاب اسلامي را مانند هميشه پاس بدارند.

والسلام عليكم ورحمت الله و بركاته

/س3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.