سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

اتصال 60 درصد بنگاههای اقتصادی و خانوارها به شبكه ملی اطلاعات تا پایان امسال

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال، 60 درصد بنگاههای كسب و كار اقتصادی و خانوارها به شبكه ملی اطلاعات تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران 'اصفهان علی اصغر عمیدیان' امروز در آیین آغاز به كار اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان افزود: بر اساس بند الف ماده 46 برنامه پنجم توسعه، دولت و وزارت ارتباطات موظف شده كه شبكه ملی اطلاعات را با محتوای امن و شرعی با پهنای باند بالا تا سال دوم اجرای این برنامه یعنی سال جاری برای 60 درصد خانوارها و مشاغل ایجاد كند.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه باید در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات تا سال 1394 به رتبه دوم منطقه برسیم.

وی با اشاره به اینكه حدود 50 درصد از كارهای مربوط به خدمات شبكه ملی اطلاعات در استان اصفهان به بهره برداری رسیده یا در حال اجرا است، گفت: یكی از مسائل مهم در پیاده سازی این شبكه، تولید محتوای سالم و بر اساس مسائل امنیتی است كه باید در این زمینه بیشتر كار شود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: تولید محتوا منجر به اشتغالزایی، گردش اقتصادی بالا و افزایش سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی می شود.

عمیدیان با تاكید بر اینكه استان اصفهان دارای ظرفیتهای بسیاری در این حوزه است، اظهار داشت: اصفهان از استانهای پیشرفته و پیشرو در این زمینه و دولت الكترونیكی است.

وی با اشاره به برخی از شاخص های ارتباطات در این استان گفت: كاهش سرانه پستی در این استان در مقایسه با سرانه مرسولات كشوری، گویای افزایش ارایه خدمات الكترونیكی و خدمات ارتباطی در اصفهان است.

به گفته وی در سال 90 سرانه مرسولات پستی در كشور 7/10به ازای هر نفر بود در حالی كه این رقم برای استان اصفهان 8/6درصد است.

وی تعداد دفاتر خدمات ارتباطی شهری در كشور را چهار هزار و 838 و دفاتر خدمات ارتباطی روستایی را 9 هزار و 700 دفتر اعلام كرد و افزود: از این تعداد 364 دفتر شهری و 466 دفتر روستایی در استان اصفهان فعال است./س

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در كشور را 34/7درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه اپراتور همراه اول را 64 درصد اعلام و تصریح كرد: این ضریب نفوذ در استان اصفهان به ترتیب 8/42 درصد و 76 درصد است.

عمیدیان با اشاره به وظایف اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: این اداره بعنوان نماینده بخش حاكمیتی وظیفه نظارت در چهار بعد امنیتی حفاظتی، مدیریتی، برنامه ای و مقرراتی را به عهده دارد.

وی دیگر وظایف این اداره كل را ایجاد هماهنگی در حمایت از حقوق مصرف كنندگان، كنترل و نظارت بر عملكرد واحدهای استانی، نظارت بر بخش خصوصی، پاسخگویی به مقامات استان و بررسی اولویتهای توسعه برشمرد.

معاون وزیر ارتباطات پنج پیش نیاز برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را نیروی انسانی متخصص، زیرساختهای ارتباطی، زیرساختهای فناوری اطلاعات ( شامل تجهیزات، محتوا، مدیریت و امنیت)، قانونگذاری و فرهنگسازی برشمرد.

وی با اشاره به اینكه ایران پس از دو دهه فعالیت در این زمینه ها حرفهای بسیاری برای گفتن دارد افزود: وزارت ارتباطات تلاش دارد به این پیش نیازها در فضای فناوری اطلاعات استانها نیز توجه ویژه شود.

برچسب ها: اصفهان ، فناوری ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.