سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاحيه هاي پيشنهادي آئين نامه ليگ واليبال ؛

رييس سازمان ليگ فدراسيون واليبال: تصويب نياز به بررسي فني دارد

رييس سازمان ليگ فدراسيون واليبال گفت: ما از تمامي باشگاهها، كارشناسان، مربيان و فعالان در ليگ واليبال طي فراخواني درخواست كرده بوديم كه پيشنهادات خاص خود را اعلام كنند.

منوچهر پورحسن در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: تاكنون 9 پيشنهاد از منابع و مراجع مختلف در مورد اصلاح آيين نامه ليگ براي ما ارسال شده است كه در نظر داريم اين موارد را به طور فني در جلسه زمان ليگ مورد بررسي قرار دهيم.

وي تصريح كرد:‌ يكي از اين پيشنهادها در اين خصوص است كه اگر بازيكني كه با يك باشگاه قرار داد سه ساله دارد و پس از 2 سال قصد جدايي از تيم خود را داشته باشد، بايد 20 درصد از مبلغ قرارداد جديدش را به تيم قبلي پرداخت كند.

وي گفت: در پيشنهادي ديگر آمده كه اگر بازيكني كه با يك باشگاه قرارداد 2 ساله منعقد كرده و بعد از يك سال قصد جدايي داشته باشد به طور حتمي بايد رضايت نامه باشگاه داشته باشد ولي اگر پس از يك سال باشگاه بازيكن مورد نظر را نخواهد باشگاه موظف است 30 درصد از قرار داد سال اول را به بازيكن پرداخت كند.

پورحسن تصريح كرد: طبق پيشنهادات ارائه شده، در سال 1391 تيمها اجازه داشته باشند كه چهار بازيكن سوپر ليگي جذب كنند، چهار نفر هم از ليگ دسته يك و براي بازيكنان زير گروه و ليگ محدوديتي نباشد. همچنين بازيكنان مشمول كه در ليگ برتر بازي مي كنند چنانچه به خدمت سربازي اعزام شوند بعد از مشخص شدن وضعيت نظام وظيفه آنها جزء سهميه ليگ برتري محسوب مي شوند.

رييس سازمان ليگ فدراسيون واليبال گفت: در يكي از نامه ها پيشنهادي درج شده، چنانچه يك باشگاه يا تعدادي بيشتر در ابتداي فصل اعلام انحلال كند ديگر باشگاه هاي ليگ برتري فقط يك نفر از تيم منحل شده را مي توانند جذب كنند، در مجموع تيمهاي منحل شده همچنان جزو سهميه ليگ برتر محسوب مي شوند.

پورحسن گفت:‌ پيشنهاد دهندگان اظهار كرده اند كه اگر بازيكني با 2 باشگاه قرارداد داخلي بسته باشد، فقط قراردادي كه در سازمان ليگ به ثبت رسيده باشد مورد قبول است و بابت تخلف انجام شده بازيكن متخلف 30 درصد جريمه شده و مبلغ جريمه بايد به فدراسيون پرداخت شود.

وي تصريح كرد:‌ بازيكني كه به تيم ملي دعوت مي شود و از حضور در تمرينات سرپيچي كند از حضور در مسابقات ليگ برتر يك سال محروم است.

وي گفت: برخي از باشگاهها پيشنهاد انتخاب باشگاه اخلاق، تيم منتخب و بازيكن اخلاق را در پايان هر فصل از مسابقات، داده اند برخي از باشگاهها نيز از حمايت تيم واليبال بانوان استقبال و برخي اعلام كرده اند ما قادر به تيمداري در اين بخش نيستيم.

گفتني است:‌ تمامي موارد درج شده در اين مطلب فقط پيشنهادي از سوي برخي فعالان در رشته واليبال به سازمان ليگ فدراسيون واليبال است هيچ يك از اين موارد به تصويب نرسيده و قابل اجرا نيست./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.