سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير كل سازمان فرهنگ و ارتباطات:

هفته دوستي در کشورهاي همسايه برگزار خواهد شد

پايان هفته دوستي زنان ايران و افغانستان با حضور وزراي مركز زنان افغانستان و سازمان زنان و خانواده رياست جمهوري صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ پايان هفته دوستي زنان ايران و افغانستان با حضور وزراي مركز زنان افغانستان و سازمان زنان و خانواده رياست جمهوري صورت گرفت.
صفاوردي معاونت بين الملل مركز زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: هدف از برگزاري هفته دوستي تبادل تجربيات و تعاملات در موضوع زنان درجهت تحكيم روابط ايران و افغانستان است.
 
 
مژگان مصطفوي معاون سياست گذاري امور زنان افغانستان در پاسخ به اين سوال كه آيا هدف از اين نشست وجود مشكلات در افغانستان است كه با همكاري ايران مي تواند رافع مشكلات زنان افغانستان باشد گفت: صرف دليل اين نشست مشكلات زنان نبوده و روابط ديرينه بين ايران و افغانستان هدف از برگزاري اين نشست است تا ما بتوانيم در آينده اي نزديك با مركز زنان رياست جمهوري ايران در امور مختلف تفاهم نامه هايي را داشته باشيم و آموزش زنان افغانستان در اين امور داراي اولويت خواهد بود.
 
 
مصطفوي با بيان اينکه براي استفاده از توانمندي هاي زنان افغانستان يك بخشي به نام شعبه كاريابي تاسيس كرده ايم كه خانم هاي افغاني چه در داخل كشور و چه در خارج كشور مي توانند دراين مركز ثبت نام كنند اظهارداشت: ما آنها را به ادارات مختلف معرفي مي كنيم و با اين كار استعدادهاي زنان افغانستان شكوفا مي شود.
 
 
حجازي مدير كل سازمان فرهنگ و ارتباطات ايران گفت: هفته اول دوستي در كشورافغانستان صورت گرفت و هفته دوم آن نيز در ايران انجام شد اميدواريم امسال هفته دوستي با كشورهاي تونس، پاكستان و تاتارستان نيز داشته باشيم.

صفاوردي براي تداوم ارتباطات بين ايران و افغانستان گفت: طي تفاهم نامه هايي كه بين دو كشور شكل مي گيرد تجربيات لازم به هر دو كشور ارايه مي شود و استمرار آن با طراحي ديدارها و نشست هايي براي تحكيم اين ارتباط (آموزشي، بهداشتي، توانمند سازي،‌اشتغال) انجام مي شود.

مصطفوي با بيان اينکه ‌در كشور افغانستان يك قانون جامع در مورد منع خشونت عليه زنان و قانون خانواده در رابطه با خانم ها تدوين كرده ايم خاطرنشان کرد: اين امر از طريق وزارت امور زنان انجام شده است و به دادگستري ارسال شده تا از زنان و فرزندان افغاني حمايت كنيم.

برچسب ها: ایران ، هفته دوستی ، زنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.