سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خرید خرما از نخلداران به صورت توافقی صورت می گیرد

مدیر كل تعاون روستایی خوزستان از خرما به عنوان یك محصول استراتژیك در استان نام برد و گفت: خرید خرمای نخلداران استان به صورت توافقی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'هرمز خواجوی' در جلسه بررسی خرید خرمای نخلداران بخش مركزی آبادان افزود:هرگونه خلل در چرخه تولید خرما از جمله كاشت، داشت،برداشت و فروش می توانند در عرضه ی خرما به بازار و صادرات این محصول تاثیر گذار باشد.

وی اظهار داشت: در صورتی كه كشاورزان محصول خوب و با كیفیت تولید كنند در فروش آن به بازار مشكلی نخواهند داشت.

خواجوی افزود: در شش سال گذشته دو محصول خرمای استعمران و زاهدی به صورت توافقی از كشاورزان در مراكز مجاز و زیرنظر جهاد كشاورزی و تعاون روستایی خریداری و سال گذشته نیز نوع درجه یك این محصول با نرخ چهار هزار و 280 ریال از كشاورزان خریداری شد.

مدیر كل تعاون روستایی خوزستان نبود سردخانه و محل نگهداری، بسته بندی و حمل نقل نامناسب محصول خرما را از عوامل كاهش كیفی محصول خرمای منطقه نام برد و گفت:برای احداث كارگاه های مدرن بسته بندی خرما تسهیلات با سود چهار درصد و برای احداث سردخانه تسهیلات هفت درصد اعطا می گردد.

در ادامه این جلسه امام جمعه چوئبده با اشاره به نام گذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از تولید ملی ، كار و سرمایه ایرانی افزود:توجه به فرمایشات مقام عظمای رهبری باعث عزت و سربلندی ایران می شود.

حجت السلام 'مهدی محمدی پور' افزود:اهالی منطقه و به طورخاص بخش مركزی در هشت سال دفاع مقدس دین خود را به نظام و اسلامی ادا كردند.

وی اظهار داشت: آب شور، گرد و خاك و حیوانات وحشی از جمله گراز باعث از بین رفتن محصولات كشاورزی ازجمله نخلستان های منطقه شده كه برای آن باید چاره ای اساسی اندیشیده شود.

محمدی پور خواستار توجه جدی دولت به بخش كشاورزی منطقه شد.

بخشدار مركزی آبادان خواستار اعلام خرید تضمینی خرما در موقع مقرر شد و افزود: اعلام نكردن به موقع خرید خرما و قیمت آن باعث سرگردانی كشاورزان و سود جویی دلالان خواهد شد.

'عبدالامیر باغستانی' خواستار حمایت لازم از سوی مسوولان استانی و كشوری به منظور خرید تضمینی خرمای كشاورزان منطقه شد.

وی خواستار برگزاری كارگاه های آموزش نخلداری و اعطای تسهیلات كشاورزی با نرخ بانكی كم بهره به كشاورزان منطقه شد و افزود: راه اندازی كارگاه های بسته بندی و فرآوری خرما نقش موثری در ارتقای كمی كیفی محصولات كشاورزی و تثبیت اشتغال در روستاها می شود.

در ادامه این جلسه كشاورزان منطقه مشكلات خود را در خصوص فروش محصولات كشاورزی از جمله خرما با مسوولان امر در میان گذاش./ستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.