سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

افزایش 50 درصدی صادرات استان سمنان

مدیر كل گمرك استان سمنان گفت: صادرات كالا از این استان در سال جاری به بیش از 22 میلیون و 756 هزار دلار رسید كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد رشد دارد

علی اكبر شامانی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان  گفت: بیش از 86 هزار و 970 تن كالا به ارزش بیش از 278 میلیارد و 989 میلیون ریال امسال از گمرك استان سمنان به خارج از كشور صادر شد كه از نظر وزنی نیز از رشد 23 درصد برخوردار است.

وی عمده كالاهای صادراتی از استان سمنان را شامل انواع سیمان، مایع و پودر شوینده، كاشی و سرامیك، عایق رطوبتی، لوله و پروفیل فولادی، شمش سرب، كولر آبی، ظروف یكبار مصرف و … برشمرد.

شامانی افزود: این كالاها به كشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده است.

وی گفت: در بخش واردات نیز امسال شش هزار و 142 تن كالا از گمرك سمنان ترخیص شده است.

وی اظهار داشت: ارزش ریالی این مقدار واردات بیش از 181 میلیارد و 440 میلیون ریال معادل 14 میلیون و 799 هزار دلار است و عمده كالاهای وارداتی شامل پنبه، قطعات خودرو، باتری قراضه، مواد اولیه كارخانجات، قطعات خودرو و … است.

مدیركل گمرك استان سمنان با بیان اینكه این كالاها از كشورهای ایتالیا، امارات متحده عربی، تركیه، آلمان، برزیل، چین، ژاپن و آسیای میانه به این گمرك وارد شده است گفت: حجم واردات كالا در مقایسه با سال قبل از آن، از نظر ارزش 30 درصد كاهش و از نظر وزنی شش درصد كاهش دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.