سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادي دختر الخواجه فعال بحريني

دختر فعال مخالف بحرینی که ماه پیش به علت تلاش برای سازماندهی یک تظاهرات ضددولتی دستگیر شده بود، سه شنبه به قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، زینب الخواجه، دختر عبدالهادی الخواجه، شخصیت برجسته شیعه است که در قیامهای مردمی بحرین نقش مهمی داشته است.
دختر این فعال بحرینی 21 آوریل به علت تلاش برای برگزاری تظاهرات در منامه، پایتخت، در زمان برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک دستگیر شده بود. وی هفته پیش به مجازات یک ماه زندان و پرداخت دویست دینار جریمه نقدی محکوم شد.
محمد الجیشی، وکیل مدافع زینب الخواجه گفت موکلش به قید وثیقه آزاد شده است.
الجیشی گفت :  زینب با اتهامات دیگری نیز رو به روست که مربوط به تلاش برای سازماندهی تظاهرات در منامه است. جلسه استماع بعدی دادگاه قرار است بیست و چهارم ژوئن برگزار شود.
این در حالی است که عبدالهادی الخواجه دوشنبه پس از بیش از سه ماه به اعتصاب خود پایان داد. وی گفت توانسته است با اعتصاب غذای خود توجهات را به مسئله فعالان زندانی بحرین جلب کند.
بحرین که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا آنجا حضور دارد، از پارسال همزمان با شروع اعتراضات دموکراسی خواهانه به رهبری اکثریت شیعه این کشور، ناآرام شده است.
شیعیان بحرین از اینکه مدتهاست در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور به حاشیه رانده شده اند، شکایت دارند، اما دولت چنین مسئله ای را تکذیب می کند.
حاکمان بحرین درخواست مخالفان را برای تشکیل یک دولت منتخب رد کرده اند و تظاهرات و درگیریهای معترضان با پلیس همچنان ادامه دارد.
برچسب ها: الخواجه ، بحرین ، آزادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.