سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

برنج، کم ترین میزان آلرژی غذایی را ایجاد می کند

فوق تخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در میان مواد خوراکی در سطح دنیا، برنج غذایی است که کم ترین سطح آلرژی را ایجاد می کند و تنها گاهی در میان مردم شرق آسیا، علایمی از وجود آلرژی به آن گزارش شده است.

دکتر سیدحسام الدین نبوی زاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با اشاره به برخی مواد غذایی که امکان آلرژی به آن ها وجود دارد، اظهار کرد: بادام زمینی، گندم، تخم مرغ، شیر، ماهی، توت فرنگی، گوجه فرنگی، شکلات ها، خرچنگ و غذاهای دریایی در ردیف آلرژن های خوراکی سطح دنیا شناخته شده اند که لازم است با احتیاط بیشتری در برنامه غذایی قرار گیرد.
وی افزود: احساس خارش، برآمدگی های بدن، لب متورم، استفراغ و تهوع، علایم مربوط به آلرژی های غذایی هستند که در موارد معدودی نیز به مرگ می انجامد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه با آلرژی های معمولی شایع در میان افراد نیز ادامه داد: این آلرژی ها بیشتر در هنگام استنشاق به وجود می آید و با حالاتی مانند خارش دهان و سایه زیر چشم همراه است.
نبوی زاده تصریح کرد: گرده ها، قارچ ها و بدن حیوانات در ایجاد آلرژی های استنشاقی موثر هستند که سبب عطسه، قرمزی چشم و ایجاد اشک چشم می شوند.
وی با بیان اینکه بیماری های حساسیت زا با سیستم ایمنی بدن مربوط هستند، اظهار کرد: به طور کلی این بیماری ها حاصل اختلال ایمنی به فرم های مختلف هستند که در این حالت سیستم ایمنی نابجا کار می کند و گاهی نیز بر علیه خود بدن فعالیت می کند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.