سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

اجرای طرح پرورش قارچ صدفی در شهرستان هیرمند

طرح پرورش قارچ صدفی در منازل روستاییان شهرستان هیرمند اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان؛مدیر جهاد کشاورزی هیرمند گفت: کارگاه آموزش و پرورش قارچ صدفی برای زنان ودختران روستایی به صورت تئوری وهم به صورت عملی برگزار شد که 80 نفر از زنان روستایی شهرستان هیرمند با نحوه تولید قارچ صدفی در منازلشان آشنا شدند.
حبیب رستمی اظهار داشت: در این طرح بذر محصول در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد که با حداقل امکانات موجود از جمله مکان‌های بلااستفاده‌ای که در اکثر منازل روستائیان وجود دارد می‌تواند تامین کننده بخشی از نیاز غذایی خانوارهایی روستایی باشد.
رستمی گفت: با توجه به اینکه در منازل روستائیان تولید این محصول انجام می‌شود می توان از توان تمامی اعضای خانواده برای نیروی کار استفاده کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به عدم وابستگی این محصول به آب، قیمت مناسب و کم هزینه بودن تولید محصول مورد استقبال زیاد زنان روستایی شهرستان هیرمند قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی هیرمند تصریح کرد: در هر دوره رشد سه هفته‌ای با استفاده کلش مناسب و مهیا بودن شرایط لازم میزان 300 کیلو گرم قارچ صدفی تولید می‌شود.
رستمی گفت: قارچ صدفی با توجه به اینکه سرشار از مواد پروتئنی و برخی املاح معدنی و ویتامین است جایگزین مناسبی برای پروتئین حیوانی است.

وی بیان کرد: در صورت فرهنگ‌سازی برای مصرف این محصول و بازاریابی مناسب امکان اجرایی این طرح در تمامی روستاهای شهرستان هیرمند وجود دارد./س

برچسب ها: طرح ، پرورش ، قارچ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.