سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ یک کارشناس والیبال:

برنامه ریزی بلند مدت می تواند تحولی در وضعیت والیبال خراسان رضوی ایجاد کند

یک کارشناس والیبال گفت: برنامه ریزی بلند می تواند تحولی در وضعیت والیبال خراسان رضوی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد ، بهمن دلقندی اظهار کرد: طرح یک برنامه منظم در بازه زمانی مشخص، در کنار توجه به مسائل مهمی همچون اسپانسر و برگزاری مسابقات آموزشگاهی به صورت پیوسته، زیرساختهای لازم برای رشد وضعیت فعلی والیبال استان را فراهم می کند.

وی با اشاره به برگزاری مداوم لیگ های والیبال در استان هایی همچون آذربایجان غربی و گلستان، گفت: با پیگیری لیگ والیبال استان، ورزشکار در طول سال درگیر مسابقات و تلاش برای افزایش سطح کیفی بازی خود می شود.

وی آموزش و پرورش را یکی از بازوهای توانمندسازی والیبال خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: توجه به رده های سنی پایه و استعدادیابی از این طریق می تواند سرمایه گذاری برای آینده والیبال این استان باشد.

این کارشناس والیبال پیشنهاد کرد: باید شناسایی استعداد در این رشته ورزشی از طریق آموزش و پرورش در مدارس مناطق مختلف شهر مشهد و شهرستان های استان صورت گیرد.

وی شهرداری را یکی دیگر از نهادهای موثر در توسعه و ارتقاء سطح کیفی والیبال دانست و گفت: در سال های نه چندان دور شهرداری مشهد در 2 سال متوالی دوره های آموزشی به منظور پرورش استعدادها در زمینه این رشته ورزشی اجرا کرد که این امر اتفاق خوبی برای رشد والیبال مشهد و استان محسوب می شد، اما متاسفانه این طرح دیگر اجرایی نشد.

وی افزود: در صورتی که شهرداری این طرح را دوباره پیاده سازی کند کمک شایانی به والیبال استان خواهد شد.

دلقندی معتقد است: باتوجه به امکانات و سالن های ورزشی موجود در نهادهایی همچون راه آهن، شرکت برق، گاز و غیره می توان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی چشم انداز مطلوبی را برای والیبال استان ترسیم کرد.

وی در خصوص جایگاه در حال حاضر والیبال استان، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته عملکرد خوب و در شأن خراسان رضوی را برای والیبال شاهد نبودیم که بخش اعظم این اتفاق به نبود اسپانسر و مشکلات موجود در این زمینه مربوط می شود.

وی با بیان این که می بایست اعتماد افراد و دستگاه های توانمند در زمینه حمایت مالی ورزش استان را جلب کرد، افزود: پخش تلویزیونی مسابقات می تواند در جذب اسپانسر برای تیم های ورزشی موثر باشد که این امر مستلزم همکاری بیش از پیش صدا و سیما است.

دلقندی اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی منسجم و همکاری ارگان های مرتبط پس از سال ها شاهد دعوت بازیکنی خراسانی به اردوی تیم ملی والیبال باشیم./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.