سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگيري سرتیپ قلابی كه ادعای صدور کارت های پایان خدمت و معافیت مي كرد

مجرم سابقه داري كه به عنوان سرتيپ بازنشسته نيروهاي مسلح به بهانه ي از مردم كلاهبرداري مي كرد سرانجام از سوي پليس آگاهي تهران بزرگ شناسايي و دستگير شد.

بزرگبه گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران نوزدهم آبان ماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 170 کهریزک به مأموران گفت : فردی که خود را سرتیپ بازنشسته نیروهای مسلح معرفی کرده بود ، به بهانه صدور کارت پایان خدمت و پس از دریافت مبلغ 8 میلیون تومان ( در چندین نوبت ـ 6 جلسه ـ و به بهانه های مختلف ) متواری شده است  .
 با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه 102 مجتمع قضایی دادسرای شهرری ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با مراجعه مالباخته به پایگاه نهم ، وی در خصوص شکایت خود به کارآگاهان گفت : در حدود چند ماه پیش سوار یک دستگاه خودرو تاکسی سمند زرد رنگ شده بودم که پس از گذشت دقایقی از سوار شدن به ماشین ، راننده تاکسی خود را بازنشسته نیروهای مسلح و با درجه سرتیپی معرفی کرد ؛ پس از باز شدن صحبت در خصوص انجام خدمت سربازی ، وی مدعی شد که می تواند با توجه به روابط بسیار خوب کاری که با همکاران سابق خود دارد اقدام به تهیه کارت پایان خدمت و یا معافیت برای من نماید و از آنجا بود که زمینه آشنایی ما با یکدیگر آغاز شد ؛ در چندین جلسه و هر بار به بهانه ی اینکه باید مبلغی را برای دریافت کارت پایان خدمت هزینه نماید ، از من مبالغی را دریافت می کرد تا اینکه پس از دریافت مبلغ 8 میلیون تومان ناپدید شد  .
با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، با مراجعه به بانک مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل و کلاهبرداری به هویت "مسعود . ر" ( 48ساله ) شدند که پیش از این و از سال 65 ، بیش از 9 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل ، کلاهبرداری ، سرقت ، خیانت در امانت  و جعل اسناد دولتی در تهران و شهرهای مختلف کشور از قبیل ارومیه ، زنجان و ... بارها دستگیر و روانه زندان شده است .
بر اساس اين گزارش:با شناسایی هویت متهم تحت تعقیب ، کارآگاهان پایگاه نهم با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم موفق به شناسایی برخی مناطق تردد و آخرین مخفیگاه وی در شهرری ـ خیابان فدائیان اسلام شدند که در مراجعه به این محل و انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پس از اقدام به کلاهبرداری از این محل متواری شده است .
 کارآگاهان پایگاه نهم در ادامه رسیدگی به این پرونده ، اطلاع پیدا کردند که متهم یک دستگاه خودرو ال 90 در اختیار دارد که بلافاصله مشخصات ال 90 جهت توقیف و دستگیری متهم در سیستم سراسری پلیس ثبت شد که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم بيستم اسفندماه سال گذشته اقدام به فروش در یکی از شهرهای شمالی کشور کرده است .
در شرایطی که تصور می شد که هیچگونه اطلاعات جدیدی در اختیار کارآگاهان وجود ندارد ، با سلسله اقدامات پلیسی صورت گرفته کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه متهم در شهرری ـ مجتمع ولی عصر شدند و این محل را تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی خود قرار دادند و سرانجام بيست و نهم فروردين ماه سال جاري  پس از اطمينان از حضور متهم در داخل مخفيگاه ، در حاليكه متهم تلاش داشت تا با ايجاد جو رواني خود به عنوان مقام ارشد نظامي معرفي نمايد ، وي را دستگير كردند . 
با دستگيري و انتقال مسعود . ر به پايگاه نهم ، وي پس از قرار گرفتن در برابر دلايل و مدارك موجود در پرونده بويژه سوابق متعدد وي در ارتكاب جرايم مختلف و همچنين شناسايي از سوي مالباخته ، به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر كلاهبرداري از شاكي پرونده به چندين فقره كلاهبرداري مشابه اعتراف كرد . سرهنگ کارآگاه مرتضي  رستمي ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعترافات صريح متهم در خصوص كلاهبرداري به شيوه فوق ، شناسايي ديگر مالباختگان احتمالي در دستور كار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از كليه مالباختگان كه بدين شيوه و شگرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهم و طرح شكايت خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهرري _خيابان آستانه مراجعه نمايند . /ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.