سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سارق چند ميليون دلاري از صرافي دستگير شد

فردي كه به عنوان شاگرد مغازه صرافي مشغول به كار بود،صاحب مغازه خود را مسموم و به چندين ميليون دلار دستبرد زد اما سرانجام با تلاش پليس به همراه همدستش شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، بيستم فروردين ماه سال جاري شخصي با مراجعه به کلانتری 113 بازار و با تسليم شکوائيه اي عنوان داشت:شاگرد مغازه ام پس از بیهوش کردن من با شیرکاکائوی مسموم ، اقدام به سرقت عابر بانک های مغازه ی صرافی و برداشت بیش از 170 میلیون تومان پول از حساب عابر بانک ها کرده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار
 گرفت .
با مراجعه ی مالباخته به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در حدود چند ماه پیش بود که به پیشنهاد یکی از بستگان نزدیکم ، جوانی به هویت فرامرز . پ ( 25 ساله ) را به عنوان کارگر مغازه استخدام کردم و طی این مدت به کارهای خدماتی مغازه مشغول بود تا اینکه در روز سرقت و بهانه خوردن صبحانه در طبقه دوم مغازه ، پس از بیهوش کردن من اقدام به سرقت عابر بانک ها و برداشت بیش از 170 میلیون تومان وجه نقد از حساب کارت ها کرده است .
*خرید بیش از 90 هزار دلار از طریق حساب عابر بانک ها
 بر اساس اين گزارش کارآگاهان پایگاه هفتم ، در تحقیقات خود با شناسایی محل برداشت وجه از حساب عابر بانک ها اطلاع پیدا کردند که صاحب مغازه با مراجعه به یک مغازه صرافی دیگر در چهار راه استانبول ، اقدام به خرید نزدیک به 90 هزار دلار کرده است .
علاوه بر بررسی تصاویر بدست آمده از صرافی محل سرقت که فرامرز را در حال سرقت عابر بانک ها و همچنین تلاش ناموفق برای باز کردن درب گاو صندوق نشان می داد ، کارآگاهان با شناسایی مغازه صرافی در چهار راه استانبول و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی شاگرد مغازه به همراه جوان دیگری شدند که هر دو نفر به همراه یکدیگر به مغازه صرافی مراجعه و اقدام به خرید دلار کرده بودند .
با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده ، دستگیری "فرامرز . پ" در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با وجود متواری بودن متهم از محل سکونتش در منطقه یاخچی آباد ، کارآگاهان با شناسایی محل های تردد اين فرد  در میدان بهمن موفق به دستگیری وی در مورخه 28/02/1391 شدند .
با دستگیری فرامرز و با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته صرافی ( در لحظه خرید دلار ) ، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به سرقت عابر بانک ها و برداشت بیش از 170 ملیون تومان وجه نقد از حساب عابر بانک ، هویت همدست خود به نام "یاسر . م ( 39 ساله ) را نیز معرفی و در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشت که در داخل یک باشگاه ورزشی با یاسر آشنا شدم و پس از مدتی و به پیشنهاد وی ( یاسر ) ، اقدام به بیهوش کردن صاحب مغازه ( مالباخته ) و سرقت عابر بانک ها کرده است .
فرامرز در ادامه اعترافات خود و در خصوص نحوه دسترسی خود به رمز عابر بانک های مغازه صرافی ، به کارآگاهان گفت : در طول چند ماهی که در داخل مغازه صرافی و به عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار بودم ، چندین بار به منظور انتقال و یا برداشت وجه از حساب عابر بانک ها ، رمز کارت عابر بانک ها در اختیارم قرار گرفته بود .
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت دقیق متهم دوم پرونده ، کارآگاهان پایگاه هفتم با شناسایی محل سکونت یاسر در منطقه نازی آباد تهران به تحقیقات در این محل پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب سرقت از محل سکونت خود متواری شده است .

در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه یاسر در شهرک آزادی شده و این محل را تحت مراقبت های نامحسوس خود قرار داده و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش ، در اول خرداد ماه سال جاري و زمانیکه متهم قصد متواری شدن از دست کارآگاهان را داشت ، وی را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .
در تحقیقات انجام شده ، یاسر در اعترافات خود ضمن رد اظهارات فرامرز در خصوص ارائه پیشنهاد سرقت از سوی وی ، به کارآگاهان گفت : "پیشنهاد سرقت از طرف فرامرز به من داده شد و مدعی بود که مبلغی در حدود 50 هزار دلار و برای سرمایه گذاری در اختیار صاحب مغازه صرافی گذاشته است  اما قادر به بازپس گرفتن پول خود از صاحب مغازه نیست .
با توجه به اعترافات یاسر ، کارآگاهان بار دیگر به تحقیق از هر دو متهم و همچنین مالباخته پرداخته و در تحقیقات مشخص شدکه ادعای فرامرز مبنی بر سرمایه گذاری در مغازه صرافی کذب بوده است .
سرهنگ کارآگاه محمدرضا  ذاکر استقامتی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر گفت : " در اعترافات صورت گرفته از سوی متهمان مشخص شد که از مبلغ 90 هزار دلار ، 60 هزار دلار آن در اختیار فرامرز و 30 هزار دلار آن نیز در اختیار یاسر قرار داشته که کل این مبلغ کشف و به مالباخته بازگردانده شده است .
سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی با اشاره به کاهش ارزش ریالی مبلغ 90 هزار دلار خریداری شده با پول های سرقتی گفت :در زمان ارتکاب سرقت توسط متهمان و اقدام آنها جهت خرید 90 هزار دلار ، بیش از 170 میلیون تومان وجه نقد از حساب های بانکی متعلق به مالباخته برداشت شده است و این در حالی است که با توجه به کاهش ارزش دلار ، در حال حاضر شاهد کاهش ارزش 30 ملیون تومانی برای 90 هزار دلار خریداری شده از سوی متهمان هستیم .
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی ، در پایان این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمان در خصوص ارتکاب سرقت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی ، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر و متهمان جهت ادامه تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.