سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگي سياسي نهاد رهبري خبرداد؛

برگزاري مراسم معنوي اعتكاف در 90 دانشگاه كشور

مراسم معنوي اعتكاف امسال در 90 دانشگاه كشور وابسته به وزارتخانه‌هاي علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، حجت‌الاسلام و المسلمين مجيد قريشي معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه در نشست خبري امروز 9 خرداد كه به منظور تبيين برنامه‌هاي مراسم معنوي اعتكاف برگزار شد، گفت: مراسم معنوي اعتكاف امسال از روز يكشنبه 14 خرداد ماه همزمان با تقارن با مراسم رحلت امام خميني (ره) در 90 دانشگاه كشور وابسته به وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار مي‌شود.
وي افزود: اعتكاف يكي از رويش‌هاي انقلاب است كه از دانشگاه‌ها شروع شد و به مساجد و جامعه رسيد و امروزه صدها هزار نفر براي شركت در اين مراسم معنوي ثبت نام مي‌كنند كه گاهي با كمبود فضاي لازم مواجه مي‌شويم.
معاون فرهنگي سياسي نهاد رهبري در دانشگاه با اشاره به رشد 100 درصدي ثبت نام كنندگان اظهار كرد: 30 هزار نفر در كل دانشگاه‌هاي كشور ثبت نام كرده‌اند كه دانشگاه تهران از 2700 نفر تنها 850 نفر را پذيرا بوده و اولويت با دانشجويان سال اول بوده است همچنين از دانشگاه اميركبير 750 نفر، دانشگاه صنعتي شريف 550 نفر و دانشگاه تربيت مدرس 300 نفر در اين مراسم معنوي شركت مي‌كنند.
قريشي با اشاره به تقارن برنامه اعتكاف امسال با رحلت امام (ره) گفت:‌ علاوه بر برنامه‌هاي عمومي اعتكاف كه شامل دعا و مناجات است آشنايي با سيره، شخصيت، انديشه‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي حضور مبلغان حوزه‌هاي علميه، اهداي بسته‌هاي فرهنگي و توزيع نشريه پرسمان را از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم معنوي عنوان كرد.
وي در پايان به مراسم اعتكاف اساتيد اشاره كرد و اظهارداشت:‌ اعتكاف اساتيد از سال گذشته آغاز شده و امسال نيز 1000 نفر از اساتيد در كل كشور ثبت نام كرده‌اند و 300 نفر از اساتيد دانشگاه تربيت مدرس به طور جداگانه در اين مراسم شركت مي‌كنند.

**شركت 50 هزار نفر از دانشجويان در طرح ضيافت انديشه دانشجويي
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اجراي طرح ضيافت انديشه دانشجويي در دانشگاه‌ها گفت: 50 هزار نفر از دانشجويان كشور در طرح 15 روزه ضيافت انديشه دانشجويي در 103 دانشگاه شركت مي‌كنند.
قريشي تصريح كرد: در اين ضيافت 15 روزه 14 روز آموزشي شامل برنامه‌هاي تربيتي ، هنري، فرهنگي و آموزشي است و دانشجويان از سه درس معارف اسلامي، اخلاق اسلامي  و انقلاب اسلامي مي‌توانند 2 درس كه معادل 4 واحد درسي را بگذرانند.
همچنين گفتگوي آزاد كرسي‌هاي آزاد انديشي، جلسات نقد فيلم و دعوت از تشكل‌ها، كانون‌ها و هيئت دانشجويي از ديگر برنامه هاي اين ضيافت خواهد بود.

**80 دانشگاه كشور متولي طرح ضيافت دانش افزايي اساتيد
معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي طرح ضيافت دانش‌افزايي اساتيد اشاره كرد و گفت: اين طرح از سال 89 و براساس دستورالعمل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به دانشگاه‌هاي كشور آغاز شد.
وي خاطر نشان كرد: همفكي و تعامل نظر اساتيد در موضوعات اسلامي شدن دانشگاه‌ها ، علم و دين، مسائل تربيتي دانشجويان و نحوه مشاوره به دانشجويان از جمله برنامه‌هاي اين طرح است.
وي در پايان خاطر نشان كرد: تاكنون از 18 دانشگاه سراسر كشور 1000 استاد ثبت نام كرده‌اند كه به همراه خانواده‌هايشان به مدت 10 روز در مشهد مقدس حاضر شوند و 80 دانشگاه در سطح كشور نيز در ايام تابستان اين طرح را اجرا خواهند كرد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.