سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماندلا به زادگاهش بازگشت

نلسون ماندلا رهبر مبارزات ضد آپارتاید و رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی به روستای زادگاه خود بازگشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا ، مک ماهاراج سخنگوی نهاد ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در بیانیه ای گفت: ماندلا به خانه خود در هوتون نقل مکان کرده است. ما این محل را برای اقامت وی بازسازی کردیم و امیدواریم او به آرزوی خود برای رفتن به محل زادگاه خود در دورانی از زندگیش رسیده باشد.
در همین حال جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز دوشنبه از وضع خوب سلامتی ماندلا خبر داد و گفت : ما به طور مداوم ابراز عشق و پشتیبانی و آرزوی سلامت میلیونها نفر در آفریقای جنوبی و سراسر جهان به او را به اطلاع ایشان می رسانیم.
ماندلا که فرزند کدخدای روستای خود بود به دلیل تمکن مالی پدرش موفق به ادامه تحصیلات خود در رشته حقوق در انگلیس شد و بعدها به عنوان یکی از رهبران بلندپایه مبارزات ضد نژادپرستی آفریقای جنوبی نقش آفرینی کرد .
وی که اکنون93سال دارد ، در انتخابات سال 1994 به ریاست جمهوری آفریقای جنوبی رسید ، اما تنها پس از یک دوره پنج ساله ریاست جمهوری ، با اینکه می توانست همچنان در راس قدرت باشد، به صورت داوطلبانه خود را بازنشسته کرد و بدین ترتیب از خود یادگاری بیاد ماندنی برجای گذاشت .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.