سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس دادگستري استان تهران:

بايد دوباره زندانيانيان را به آغوش جامعه بازگردانيم

رييس دادگستري استان تهران با بيان اينكه بايد نگاهمان را به زندانيان عوض كنيم، گفت: بايد دوباره زندانيانيان را به آغوش جامعه بازگردانيم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،سيد عليرضا آوايي رئيس دادگستري استان تهران در همايش روز نسيم مهر(حمايت از خانواده هاي زندانيان) گفت: حکومت بايد کساني را که به زندان مي‌روند حمايت كند و به دنبال برآورده کردن نيازهاي خانواده هايشان باشد.

وي با بيان اينكه حکومت در قبال خانواده زندانيان  تکليف اساسي دارد گفت: در حال حاضر زندانياني در زندان‌ها هستند كه تصور نمي‌كردند روزي پاي آنها به زندان باز شود؛ بايد بگويم اينطور نيست كه هر زنداني آدم بدي است و اصلاح نمي‌شود لذا بايد نگاه‌مان را به زندانيان عوض كنيم.

آوايي تصريح کرد: بايد زندانيان در زندان ها تصفيه کرد دوباره افرادي سالم تحويل جامعه داد.

رئيس دادگستري تهران گفت: بايد همچنان با قاطعيت به کار ادامه داد و افراد متخلف را مجازات کرد اما خانواده کساني که به زندان فرستاده مي شوند همچنان از خانواده نظام به حساب مي آيند و بايد حمايت شوند.

آوايي با اشاره به اينکه بايد مراقب باشيم خانواده زندانيان کينه نظام را به دل نگيرند تصريح کرد: بايد سعي کرد اين امر صورت نگيرد زيرا به صلاح نظام نيست؛ ايد با عدالت با آنها برخورد و از ظرفيت هاي آنها به نحو احسن استفاده شود.

وي با شکايت از وضع زندانيان و وضعيت زندان ها نيز افزود: ما بايد نسبت به زنداني ها توجه بيشتري معطوف كنيم و شايد بهتر است براي برطرف کردن کمبود ها و ظرفيت ها برخي از زنداني ها را با وثيقه آزاد کنيم.

آوايي در پايان با اشاره به استفاده از ظرفيت هاي مردمي در پيشبرد امور نيز خاطرنشان کرد: در برخي امور بايد تجديد نظرهايي صورت بگيرد و از ظرفيت هاي مردم استفاده کنيم زيرا اثبات شده که مي توان با کمک هاي مردمي برمشکلات فائق آمد.
/ش4
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.