سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

پیش بینی برداشت 53 هزار تن جو از اراضی استان سمنان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان با اعلام آغاز برداشت جو در این استان پیش بینی كرد: میزان برداشت جو از اراضی زیر كشت در استان سمنان در سالجاری به بیش از 53 هزار تن برسد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'امیر رضوی' گفت: پیش بینی می شود این مقدار تولید جو از رشد 21 درصد نسبت به سال قبل برخوردار باشد.

وی افزود: در سال زراعی 91 - 90 در سطح 19 هزار و 923 هكتار از اراضی آبی و دیم استان سمنان جو كشت شده است و عملیات برداشت در مناطق گرمسیر دارای بافت سبك و شنی این استان شروع شده است.

وی اظهار داشت: سه هزار و 917 بهره بردار استان سمنان در چهار هزار و 200 هكتار از اراضی شهرستان شاهرود، هفت هزار و 700 هكتار گرمسار، یك هزار و 853 هكتار سمنان، دو هزار هكتار دامغان، 114 هكتار مهدیشهر و در مجموع 15 هزار و 867 هكتار از زمین های كشاورزی استان جو آبی و در بیش از چهار هزار هكتار از اراضی شاهرود جو دیم كشت كرده اند.

وی در خصوص ارقام كشت شده جو گفت: نصرت، كویر، ریحان سه، والفجر، بهمن در اراضی این كشت شده و به میزان 485 تن بذر گواهی شده، 65 تن بذر مادری و دو هزار و 745 تن انواع كود شیمیایی بین كشاورزان توزیع شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان گفت: محصول جو برای تامین علوفه واحد های دامی سبك و سنگین استان مصرف می شود.

در سال زراعی گذشته 44 هزار و 28 تن جو از مزارع استان برداشت شده بود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.