سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت آرامش به ميدان التحرير مصر/آتش زير خاكستر براي آغاز اعتصاب سراسري

ميدان التحرير قاهرة، پس از سپري كردن يك شب پرتنش كه همزمان با اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري در اين كشور بود، امروز دوباره روي آرامش را به خود ديد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيرة؛ ديشب پس از اعلام نام "احمد شفيق" به عنوان يكي از دو نامزد راه يافته به دور دوم انتخابات رياست جمهوري در مصر، بسياري از مردم در شهرهاي مختلف مصر بويژه در قاهرة به خيابانها آمدند و عليه مقامات سابق اين كشور و احمد شفيق شعارهايي سردادند، تا جايي كه مقر انتخاباتي احمد شفيق در اين حوادث به آتش كشيده شد.

به گفته شاهدان عيني؛ پس از اعلام نتايج مصر، معترضان كه بيشتر آنها طرفدار "حمدين صباحي" يكي از نامزدهاي انتخابات بودند، به راهيابي آخرين نخست وزير حكومت حسني مبارك، اعتراض كردند و با شعار "نه به سران حكومت سابق" و "نه به هواداران حسني مبارك" جو متشنجي را ايجاد كردند.

با اين حال، امروز خبرها حاكي از اين است كه شهرهاي مختلف مصر و ميدان التحرير در قاهرة در آرامش كامل بسر مي برند و فعالان سياسي خود را براي اعتصاب به خاطر اجرا نشدن قانون گوشه نشيني سياسي براي مقامات سابق مصري و راهيابي احمد شفيق به دور دوم انتخابات رياست جمهوري در مصر آماده مي كنند.

برچسب ها: مصر ، التحریر ، آرامش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.