سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

بازدید ایتالیایی ها از قلعه تاریخی شهر قشم

یک هیئت ایتالیایی با هدف بازدید از قلعه تاریخی شهر قشم و مذاکره پیرامون مرمت این محوطه تاریخی وارد جزیره قشم شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس؛ مدیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قلعه پرتغالی ها در جزیره قشم گنجی ارزشمند است که ضمن حفاظت ونگهداری از آن لازم است ساماندهی آن برای بازدید گردشگران کاملا ضروری به نظر می رسد .

وی تصریح کرد: مردم جزیره این اثر را به عنوان نمادی از مقاومت و رادمردی ایرانیان دانسته.

مدیر شرکت ایتالیایی فعال در زمینه مرمت ،احیا وبهره برداری از آثار وبناهای تاریخی ضمن ستودن زیبایی جزیره قشم ، موقعیت قلعه پرتغالی ها را برای بهره برداری گردشگری استثنایی وکم نظیر دانست .

دکتر دادامو قرارگرفتن قلعه در بافت شهر و مجاورت با دریا را از مزایای آن عنوان کرد وآمادگی شرکت خود را برای ارائه مشاوره و همکاری برای حفظ ،احیاء،مرمت وبهره برداری از این بنای تاریخی اعلام کرد.

وی با اشاره به روشهای معمول در بخش مرمت آثار تاریخی گفت : در زمینه مرمت بناهای تاریخی دو سبک تصمیم گیری وجوددارد، در سبک ایتالیایی بنای تاریخی صرفا استحکام بخشی شده و به همان شکل محافظت می گردد و گردشگران از آن بازدید می کنند ، ولی در سبک فرانسوی قلعه احیا شده و ضمن رعایت اصول فنی ممکن است ملحقاتی به آن اضافه شده و مورد بهره برداری گردشگری قرارگیرد.

خانم فرانچسکا مونکالبو رئیس هیت مدیره این شرکت ، نیز خواستار جلب مشارکت مردم محلی بویژه افرادساکن در مجاورت قلعه پرتغالی ها شد وبهترین راه حفظ ،نگهداری وبهره برداری از یک اثر تاریخی را مشارکت دادن مردم ساکن در محل وایجاد مشاغلی نظیر خدمات رسانی به گردشگران ،راهنمایی توریستها ،فروش صنایع دستیوغذاهای محلی دانست ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.