سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجراي هئيت ژوري تكرار نشود...!

پيشكسوتان داوري كاراته، اين بار در گروه نظارت!

گروهي از پيشكسوتان داوري كاراته كه پيش از اين در هيئت ژوري مسابقات عضويت داشتند، اين‌ بار به گروه نظارت بر كار داوران مي‌پيوندند!

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ پيش از  اين چند‌تن از پيشكسوتان و قديمي‌هاي داوري، از سوي كميته داوران به عضويت هيئت ژوري داوري درآمده و در اين سمت فعاليت مي‌كردند.

اين گزارش حاكي است، كميته داوران فدراسيون كاراته قصد دارد از داوران پيشكسوت و قديمي كاراته بهره بيشتر برده و از آنها درگروه نظارت بر كار داوران استفاده كند.

شايان ذكر است، در نفس عمل، اين اقدام كميته داوران، امري پسنديده به شمار مي‌رود، مشروط بر اينكه اين پست‌ها بصورت تشريفاتي نبوده و بدرستي از تجربيات اين بزرگان كه سالها در ميادين آسيايي و جهاني قضاوت كرده‌اند استفاده شود.

گفتني است؛ بد نيست يادآوري كنيم چندماه پيش، كميته داوران، همين اساتيد و قديمي‌هاي داوري را به عنوان اعضاي هيئت ژوري مسابقات معرفي كرده بود، هر چند اين داوران فقط براي حضور در چند مسابقه انگشت شمار دعوت شدند، اما حتماً در همان چند سابقه نيز استفاده‌اي از آنها نشد تا شايد اين مسئله بر نارضايتي آنها بيافزايد!

بر اساس اين گزارش، اميدواريم اين بار، گروه نظارت بركار داوري، همانند هيئت ژوري مسابقات، گروهي تشريفات نبوده و به واقع از تجربيات داوران پيشكسوت كاراته كشورمان استفاده شود، چرا كه اين اساتيد سالها در ميادين مختلف بين‌المللي به قضاوت پرداخته و كسب تجربه كرده‌اند و شايسته نيست به سادگي از كنار تجربيات آنها بگذريم!

منوچهر حاجي محمديان رئيس كميته داوران فدراسيون كاراته درباره مسئوليت اين داوران پيشكسوت گفت:‌از اين پس قرار است از  سيد‌رحمت‌الله آقايي مير، حسن بهزادي، حسن صيدگر، اكبرخيري‌پور و پرويز رستمي مهربان به عنوان ناظر در مسابقات داخلي استفاده شود.
وي تصريح كرد: اين داوران به عملكرد داوران حاضر در مسابقات، امتياز مي‌دهند تا در ارزيابي ساليانه از آن استفاده شود و داوران بر اساس آن، براي قضاوت در پيكارهاي مختلف رتبه‌بندي شوند.

حاجي محمديان افزود:  بنا داريم از داوران پيشكسوت، به عنوان مدرس نيز براي كلاس‌هاي داوري مختلف كه در استان‌ها برگزار مي‌شود، استفاده كنيم كه داوران جوان نيز به همراه آنها به اين كلاس‌ها اعزام شوند تا ضمن آموزش، از تجربيات داوران قديمي و با تجربه‌تر بهره ببرند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.