سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/ رئيس سلامت محيط و کار کشور؛

مشکلات عراق اجازه پرداختن به ريزگردها را نمي‌دهد

رئيس سلامت محيط و کار کشور گفت: اولويت‌ها و مشکلات موجود کشور عراق اجازه پرداختن به مشکل ريزگردها را به دولت آن نمي‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛کاظم ندافي در جمع خبرنگاران در همدان با اشاره به پديده ريزگردها در چند سال اخير بسياري از استان‌هاي کشور به ويژه استان‌هاي غربي و جنوبي را درگير کرده است، اظهار کرد: ترکيبات همه ريزگردهايي که در دنيا وجود دارد از بار ميکروبي و قارچي بالايي برخوردار است.
وي با بيان اينکه ريزگردها سبب ايجاد عفونت در دستگاه‌هاي تنفسي مي‌شود، به تصويب آيين‌نامه ملي از سوی هيئت وزيران در رابطه با ريزگردها اشاره کرد و افزود: بر اساس اين آيين‌نامه سازمان‌هاي مختلف در رابطه با اين پديده وظايف مختلفي را بر عهده دارند اما وظيفه اصلي اين مهم به سازمان محيط زيست کشور واگذار شده است.
رئيس سلامت محيط و کار کشور با بيان اينکه ريزگردها منشأ خارجي دارند، بر لزوم همکاري بين‌المللي و منطقه‌اي در راستاي برطرف کردن اين مشکل تأکيد کرد و افزود: در اين راستا جلسات مشترکي با کشور عراق برگزار کرده‌ايم.
وي با بيان اينکه شايد اولويت‌ها و مشکلات موجود کشور عراق اجازه پرداختن به مشکل ريزگردها را به اين دولت نمي‌دهد، عنوان کرد: اين پديده راه حل داخلي ندارد اما از طريق نمايندگان سازمان جهاني بهداشت نيز در راستاي حل اين موضوع اقدام کرده‌ايم تا به دولت عراق تذکر دهند اما تاکنون به صورت عملي نتيجه‌اي نگرفته‌ايم.
ندافي با بيان اينکه پديده ريزگردها به دليل منشأ خارجي که دارد ممکن است مدت‌ها مشکلات سلامتي در جامعه ما ايجاد کند، ابراز داشت: کساني که مجبور به فعاليت در فضاي آزاد در روزهاي گردوغباري هستند بايد از ماسک‌هاي P1 و P2 استفاده کنند.
وي با بيان اينکه توصيه مي‌شود ماسک‌هاي P1 و P2 براي مشاغل خاص در فضاي آزاد استفاده شود، تصريح کرد: توصيه ما بر اين است که عموم مردم  از اين نوع ماسک‌ها استفاده نکنند بلکه مردم بايد تا حد امکان در فضاي مسکوني خود باقي بمانند و از سيستم تهويه مطبوع استفاده کنند.
رئيس سلامت محيط و کار کشور با بيان اينکه حتي‌الامکان نبايد از کولرهاي آبي در منازل استفاده شود علت اين مهم را محبوس شدن ريزگردها در فضاي منازل و ارتقاي اثرپذيري آنها در انسان‌ها عنوان کرد.
وي با بيان اينکه پديده ريزگردها بدون منشأ ترکيبي، اثرات سلامتي بسيار سويي دارند، گفت: همه ترکيبات موجود در اين ريزگردها آناليز و بر اين اساس مشخص شده اين نوع پديده بار ميکروبي و قارچي بالايي دارد و مي‌تواند ايجاد عفونت در دستگاه تنفسي کند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.