سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/در همایش طب و دین عنوان شد؛

ضرورت وجود جایگاه دین در طب کلاسیک

رئیس مرکز حجامت کشور از ضرورت وجود جایگاه مناسب برای دین در طب کلاسیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر حسین خیراندیش در همایش طب و دین با بیان این مطلب گفت:‌استفاده از معیارهای دینی در طب کلاسیک، سبب کارآمد شدن این علم می شود.

وی با تاکید بر استفاده از طب سنتی اسلامی در آموزه های دینی بیان کرد: در طب سنتی اسلامی پروردگاری که رحمت واسعه اش به رحمت ویژه اش پیشی گرفته شفادهنده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت داروئی آب اقیانوسی در درمان برخی بیماری ها افزود: آب اقیانوس شامل 94 مورد از املاح پراکنده در طبیعت است که دارای ویژگی های طب سنتی می باشد.

وی در ادامه افزود: سفره طب سنتی با حداقل امکانات در طبیعت گسترده است و این طب با داشتن استعداد درمانی فراوان نیاز به تخصص عمده ای ندارد.

رئیس مرکز حجامت کشور با بیان مقایسه توامندی های طب کلاسیک و طب سنتی اسلامی افزود: طب کلاسیک به شدت ابزار گراست در صورتی که در طب سنتی ابزارهای تشخیصی واقع گرا و شامل نبض، مزاج و سایر موارد می باشند.

وی در بیان رابطه جسم و روان در طب قدیم و جدید افزود: رابطه بین جسم و روان در طب کلاسیک به روشنی تعریف نشده این در حالی است که در طب سنتی اسلامی درمان های روانی محض برای بیماری ها وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.