سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم هند كد ملي مي گيرند

هند يکي از کشورهايي است که اقتصاد رو به پيشرفتي دارد،‌ اما حدود 40درصد از مردم اين کشور در روستا‌ها زندگي مي‌کنند و حساب بانکي ندارند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بي‌بي‌سي؛ در بعد از ظهري داغ در سورات در ايالات گاجارات مردها و زن‌هاي زيادي به ساختمان شهرداري هجوم آورده تا براي بزرگترين برنامه هويت بخشي هند ثبت نام کنند.

از زمان آغاز اين طرح، تاکنون 200 ميليون نفر ثبت نام کرده‌اند، انتظار مي‌رود تا سال 2014 ، 400 ميليون نفر ديگر نيز کد ملي اختصاصي 12 رقمي دريافت کنند؛ بسياري از هند‌ي‌ها حتي گواهي تولد يا کارنامه تحصيلي ندارند.

هند يکي از کشورهايي است که اقتصاد رو به پيشرفتي دارد،‌ اما حدود 40درصد از مردم اين کشور در روستا‌ها زندگي مي‌کنند و حساب بانکي ندارند.

البته راه‌هاي زيادي وجود دارد که هندي‌ها از طريق آن هويت خود را ثابت مي‌کنند؛ مثل کارت کوپن که فقرا با استفاده از آن روغن و غذاي ارزان‌تر بدست مي‌آورند، "کارت راي‌گيري"‌که به مردم اجازه‌ مي‌دهد راي خود را درون صندوق‌ها بياندازند و گواهي نامه رانندگي.

کد ملي به مردم هويتي ملي و غيرقابل جعل مي‌دهد که فقرا را قادر مي‌سازد تا به خدمات رفاهي دولت دسترسي داشته باشند و حساب‌هاي بانکي باز کنند.

با استفاده از اين کد، فساد در هند کاهش مي‌يابد و کارفرماها را قادر مي‌سازد تا از طريق حسابهاي بانکي مرتبط با افراد،‌ حقوق آنها را واريز کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.