سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردن پس از گذشت دو سال هنوز سفير خود را در اسرائيل معرفي نکرده است

معرفي نشدن سفير جديد اردن در اسرائيل پس از گذشت دو سال سبب شده تا روابط اسرائيل و اردن فصل جديدي را تجربه کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست: با آنکه دولت امان تاکنون تلاش کرده است روابط و همکاري هاي امنيتي با رژيم صهيونيستي را حفظ و پايدار نگه دارد اما اعزام نشدن سفير جديد اردن به اسرائيل پس از دو سال باعث شده است تا فاصله اين کشور با اين رژيم بيشتر و بيشتر شود.

تمايل نداشتن دولت اسرائيل براي جانبداري و حمايت واشنگتن از اردن در گرفتن کمک هاي نقدي آمريکا از عوامل مهم اعزام نشدن سفير جديد اردن به اسرائيل بوده است.

آمريکا که از سال 2008 ميلادي بر اساس توافقات بعمل آمده  قرار بود به مدت پنج سال سالانه در حدود 660 ميليون دلار به اردن کمک کند در نظر دارد کمک هاي مالي خود را به اردن قطع کند.

منابع رسمي و نزديک به کنگره آمريکا روز گذشته اعلام کردند در ارزيابي که نمايندگان کنگره آمريکا بعمل آوردند به اين نتيجه رسيدند هرچند روابط امنيتي و همکاري هاي اطلاعاتي  اردن و رژيم صهيونيستي خوب و ايده آل است اما اعزام نشدن سفير جديد اردن به اسرائيل پس از گذشت دو سال نشانه خوبي از روابط دو طرف که در صلح هستند ، نمي تواند باشد.  

همين گزارش حاکي است از دو سال قبل که عبدا... پادشاه اردن  علي العايد سفير سابق اردن در اسرائيل را بعنوان وزير ارتباطات و رسانه اي اردن برگزيد ديگر هيچ سفيري جايگزين وي نشده است.

مقامات رژيم صهيونيستي اعلام کرده اند با آنکه دولت اردن براي ادامه روابط اطلاعاتي و امنيتي با اسرائيل تلاش مي کنند اما کاملا" نسبت به عمومي کردن اين همکاري و روابط بي ميل هستند.

مقامات رژيم صهيونيستي همچنين اعلام کرده اند که اردن حتي حاضر نيست توافق ميان خود با اين رژيم را در زمينه ايجاد و ساخت پل مغرابي که وصل کننده ديوار غربي پلازا با معبد سليمان (تمپل مانت) است منتشر کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.