سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

مصرف سیگار سالانه 60 هزار قربانی در کشور بر جای می‌گذارد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به نامگذاری 4 تا 10 خرداد ماه به نام هفته ملی بدون دخانیات گفت: سالانه حدود 60 هزار نفر در ایران به علت عوارض سیگار فوت می‌کنند

فتح‌آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود : کشیدن سیگار یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بهداشتی قابل پیشگیری در جوامع مختلف است.

وی گفت : آمار افراد سیگاری در دنیا حدود یک میلیارد و 200 میلیون نفر است که 800 میلیون نفر آنها شهروندان کشورهای در حال توسعه هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود : بر اساس برآوردهای انجام شده تا سال 2020 دخانیات سالی 10 میلیون قربانی در جهان خواهد داشت که 7 میلیون آن درکشورهای در حال توسعه است و در ایران نیز سالانه حدود 60 هزار  نفر به علت عوارض سیگار فوت می‌کنند.

فتح آبادی گفت : نیکوتین ماده موثر و اصلی توتون و جزء کوچکی از دود سیگار است و بیش از 43 ماده سرطان‌زای دیگر نیز در دود سیگار وجود دارد.

وی افزود : روزانه 15 میلیارد نخ سیگار در سراسر جهان خریداری می‌شود، به عبارت دیگر در هر دقیقه 10 میلیون نخ توسط سیگاری‌ها خریداری می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به ابلاغ کنترل مبارزه با دخانیات توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه ارگان‌ها گفت: این قانون شامل منع مصرف مواد دخانی در اماکن عمومی، ادارات، نهادهای دولتی و ممنوعیت عرضه مصرف آن در مراکز فروش مواد خوراکی و بهداشتی است، اما با این وجود باز هم ما شاهد آمار وحشتناکی در خصوص استعمال سیگار در ایران هستیم.

وی همچنین در مورد وضعیت کشور در زمینه مصرف سیگار گفت: طبق آخرین تحقیقات و آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت،‌ درمانی و آموزش پزشکی میانگین مصرف سیگار درکشور 6/22 درصد است که زنگ خطری برای بدنه سلامت بوده و برنامه‌ریزی جدی‌تری را از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی می‌طلبد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.