سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوي ويژه خبري امروز بررسي شد؛

افزايش ظرفيت آزمون دوره دكتري+ سوالات خود را اينجا مطرح كنيد

امشب در گفتگوي ويژه خبري موضوع افزايش ظرفيت آزمون دوره دكتري بررسي شد اگر سوال و يا نظري در اين خصوص داريد مي توانيد آن را اينجا مطرح كنيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما امشب با حضور مسولان وزارت علوم به موضوع افزايش ظرفيت آزمون دوره دكتري پرداخت.
اگر شما در اين خصوص سوال و يا نظري داريد مي توانيد در قسمت نظرات آن را عنوان كنيد تا ساعت جواب آن را بگيرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱
محسن
۰۰:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
فردا این همه دکتر فارغ التحصیل باید کجا کار کنند؟همه که نمیتونند برن دکتری!!!!
خواهشا این سوال شفاف مطرح بشه
ح.ب
۰۰:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
لطفا در مورد تعداد افراد دعوت به مصاحبه سوال بفرمایید. منظورم چند برابر ظرفیت به دانشگاهها اعلام میشود. به طور مثال اگر دانشگاهی در یک کد رشته 10 نفر ظرفیت دارد ، چند نفر به مصاحبه دعوت می شوند.
با تشکر
ح.ب
۰۰:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
لطفا در مورد تعداد افراد دعوت به مصاحبه سوال بفرمایید. منظورم چند برابر ظرفیت به دانشگاهها اعلام میشود. به طور مثال اگر دانشگاهی در یک کد رشته 10 نفر ظرفیت دارد ، چند نفر به مصاحبه دعوت می شوند.
با تشکر
مژگان نیسانی
۲۳:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
آیا این افزایش ظرفیت علاوه بر آن چیزی است که در دفترچه اعلام شده؟اگر دانشگاهی 5 ظرفیت دارد چند برابر برای مصاحبه خواهند رفت.(من رتبه 68 از 146 نفر مجاز رشته زبانشناسی هستم. چقدر احتمال دارد به دانشگاه اصفهان معرفی شوم؟)نکته دیگر اینکه چه لزومی دارد داوطلبان پس از پشت سر گذاشتن سوالات کاملا تخصصی در مرحله کتبی دوباره در مرحله مصاحبه مورد پرسش قرار بگیرند؟دانشگاهی در مصاحبه ساز خود را می زند و رنج سوالات بسیار گسترده است.و اینکه ای کاش سازمان کمی به فکر وضعیت افراد متعهل(به ویژه زنان) و عدم امکان رفتن به شهری غیر ا محل سکونت آن ها بود.در نهایت باید بگم معنی هفت خوان رستم را کاملا درک می کنم.با تشکر.
ح.ب
۲۳:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
لطفا در مورد تعداد افراد دعوت به مصاحبه سوال بفرمایید. منظورم چند برابر ظرفیت به دانشگاهها اعلام میشود. به طور مثال اگر دانشگاهی در یک کد رشته 10 نفر ظرفیت دارد ، چند نفر به مصاحبه دعوت می شوند.
با تشکر
ali
۲۳:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
چرا در مورد ظرفیت دانشگاه آزاد وزارت علوم دخالت نمی کنه بعضی واحدها توی رشته برق 68 نفر دانشجوی ارشد پذیرش کردن.شما خودتون قضاوت کنید گروهی که فقط دو استاد داره چطور باید جوابگوی این تعداد دانشجو باشه پس کیفیت چی میشه؟مگه وزارت علوم متولی آموزش عالی نیست که دانشگاه آزاد داره اینطور پذیرش میکنه
زهرا زمانی
۲۳:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
همسر من عضو هیات علمی دانشگاه است ولی دانشگاه ایشان با وجود اینکه به رشته من نیاز دارد ولی از پذیرش بنده به عنوان بورسیه خودداری کرده تکلیف این قبیل افراد چیست ایا باید زن و شوهر در دو شهر جدا مشغول به کار شوند و یا اینکه زن مشغول خانه داری شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داوطلب دکتری
۲۳:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام
لطفا درباره رشته های دارای بورسیه بپرسید که در کدام شهرها استخدام می شوند دانشجویان پس از تمام شدن درس
در دفترچه چیزی گفته نشده
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام و عرض ادب
چگونه اعضای هیات علمی جنوب کشور می توانند با دکنر نادری منش در وزارت علوم ملاقات حضوری داشته باشند؟
p
۲۳:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام لطفا درباره سیستم پذیرش در آزمون دکتری امسال سوال بفرمائید.
مواردی از قبیل سخت بودن آزمون به حدی که این آزمون قدرت تفکیک داوطلبان از یکدیگر را نداشت و فقط با یک سوال رتبه ها به شدت تغییر می کرد.2- آیا اساتید دانشگاه خود می تواند 10 درصد از این سوالات را پاسخ بگویند.
3- سیتم انتخاب رشته خیلی شانسی است.
4- چرا سازمان سنجش تعداد افرادی را که به ازاء هر نفر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می کند مشخص نکرده است تا بتوانیم درست تر انتخاب رشته کنیم.
4- اینها که ظرفیت ها را افزایش داده اند و دستشان درد نکند اما چرا در بعضی موارد مثل مدیریت مالک اشتر و شریف ظرفیت را کلا صفر کرده اند.
p
۲۳:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام لطفا درباره سیستم پذیرش در آزمون دکتری امسال سوال بفرمائید.
مواردی از قبیل سخت بودن آزمون به حدی که این آزمون قدرت تفکیک داوطلبان از یکدیگر را نداشت و فقط با یک سوال رتبه ها به شدت تغییر می کرد.2- آیا اساتید دانشگاه خود می تواند 10 درصد از این سوالات را پاسخ بگویند.
3- سیتم انتخاب رشته خیلی شانسی است.
4- چرا سازمان سنجش تعداد افرادی را که به ازاء هر نفر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می کند مشخص نکرده است تا بتوانیم درست تر انتخاب رشته کنیم.
4- اینها که ظرفیت ها را افزایش داده اند و دستشان درد نکند اما چرا در بعضی موارد مثل مدیریت مالک اشتر و شریف ظرفیت را کلا صفر کرده اند.
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام. لطفا از آقای دکتر سوال بفرمایید آیا امکان پذیرش دانشجوی دکتری در واحدهای بین المللی دانشگاهها به صورت آزاد به غیر از پذیرش از طریق کنکور نیمه متمرکز وجود دارد؟ و دلیل ممنوعیت پذیرش آزاد دکتری در این واحدها چیست؟ با تشکر
ا.ح
۲۳:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
خواهش میکنم بپرسید که مصاحبه حداکثر چند نمره دارد که ضریب 2 دارد و نمره کتبی ضریب 1
آیا سقف نمره مصاحبه از نمره کتبی بیشتر است؟
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام. لطفا از آقای دکتر سوال بفرمایید آیا امکان پذیرش دانشجوی دکتری در واحدهای بین المللی دانشگاهها به صورت آزاد به غیر از پذیرش از طریق کنکور نیمه متمرکز وجود دارد؟ و دلیل ممنوعیت پذیرش آزاد دکتری در این واحدها چیست؟ با تشکر
علی رحمانی
۲۳:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
لطفا از آقای دکتر بپرسید که در هر دانشگاه چند برابر ظرفیت ان به مصاحبه دعوت می شوند؟
علیرضا
۲۳:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
لطفا از مهمان برنامه سوال کنید که چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل در آزمون دکترای امسال به هر دانشگاه دعوت به مصاحبه می شوند؟
علیرضا
۲۳:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
لطفا از مهمان برنامه سوال کنید که چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل در آزمون دکترای امسال به هر دانشگاه دعوت به مصاحبه می شوند؟
ا.د
۲۳:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
سلام، خسته نباشيد.
آيا افرادي كه به صورت آموزش محور در كارشناسي ارشد تحصيل مي كنند مي توانند در دكترا ادامه تحصيل دهند؟
احسان امیرخانی
۲۳:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
سوال من این است که آیا آزمون ورودی با توجه به افزایش متقاضی و وبه تبع اون افزایش ورودی از سیستم نیمه متمرکز به صورت کاملا متمرکز تغییر خواهد کرد؟در حال حاضر روش نیمه متمرکز با حجم فعلی مناسب نیست و اگر افزایش ورودی وجود داشته باشه که وضعیت بدتر خواهد شد.سپاس
ز.ک
۲۳:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام
لطفادرمورد نحوه پذیرش دانشجویان شاهد وایثارگرتوضیح دهید
مرضیه جواهری
۲۳:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
میخواستم از دکتر نادری منش بپرسین چرا هنوز در گزینش دانشجو دکترا دانشگاهها بازهم در مرحله مصاحبه خیلی نتیجه سنجش ملاک قرار نمیگیرد باتوجه که چندین بار بنده حائز رتبه بالا در مرحله کتبی گردیده ام ولی در مصاحبه رد شده ام
فرهاد فلاحتی
۲۳:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
می خواستم بدونم وقتی که یک دانشگاه در نظر دارد تا مثلا 6 دانشجو دکتری در یک گرایش اخذ کند، آنگاه چند نفر به آن دانشگاه از طرف سازمان سنجش به مصاحبه دعوت می شوند؟
مژگان نیسانی
۰۰:۱۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
لطفا پاسخ را به بنده نیز اطلاع دهید.با تشکر
مرضیه جواهری
۲۳:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
میخواستم از دکتر نادری منش بپرسین چرا هنوز در گزینش دانشجو دکترا دانشگاهها بازهم در مرحله مصاحبه خیلی نتیجه سنجش ملاک قرار نمیگیرد باتوجه که چندین بار بنده حائز رتبه بالا در مرحله کتبی گردیده ام ولی در مصاحبه رد شده ام
مژگان نیسانی
۰۰:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
به عقیده من وزارت در حذف تقلب های زیادی که پیش از این در پذیرش می شد تا 90 در صد موفق بوده است و در جهت عدالت پیش رفته است ولی اگر بر جریان مصاحبه ها نیز نظارتی به عمل آید امکان هرگونه پارتی بازی به صفر خواهد رسید
داوطلب دکتری
۲۳:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
لطفا فرآیند مصاحبه از سیستم دکترا حذف شود تا عدالت بیشتر برقرار شود.
اساتیدگاه در مصاحبه خیلی سلیقه ای عمل می کنند
مژگان نیسانی
۰۰:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
کاملا موافقم.یا حداقل شیوه مصاحبه یکسانی برای دانشگاه ها طراحی شود.
سلمان فخرعلی
۲۳:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
در هر دانشگاه چند برابر ظرفیت آن به مصاحبه دعوت می شوند؟
مثلا اگر دانشگاهی 3 نفر در یک رشته خاص اعلام ظرفیت نمود، چند نفر به مصاحبه دعوت می شوند؟
مژگان نیسانی
۰۰:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
با تشکر
محسن
۲۳:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
فردا این همه دکتر فارغ التحصیل باید کجا کار کنند؟همه که نمیتونند برن دکتری!!!!
خواهشا این سوال شفاف مطرح بشه
قادر حمیدی
۲۳:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
سلام. میدونم این سوال رو در برنامه مطرح نمی کنید ولی بخاطر راحتی وجدانم میگم.
لطفا بپرسید آیا این همه خروجی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یرای اشتغال آنها فکری شده یامسئولان فقط به فکر مدرک دهی ومشغول کردن جوانان است.
درنهایت چه سوال را مطرح کنید وچه نکنید از زحمات همه شما بچه های باشگاه خبرنگاران صمیمانه اشکر می کنم.
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام برخی دانشگاهها از جذب افراد پذیرفته شده دکتری به عنوان بورسیه به بهانه اشتغال همسر در همان دانشگاه جلوگیری می کنند. این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟خواهشمندم مطرح بفرمایید.
R
۲۳:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام
آیا افزایش ظرفیت علاوه بر آن است که در دفترچه انتخاب رشته است و مجددا اضافه شده یا منظور همان ظرفیت ذکر شده داخل دفترچه است؟
مژگان نیسانی.ارشد زبان شناسی
۰۰:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
با افزایش هرچه بیشتر ظرفیت ها موافقم.چون سطح علمی کشورمان بالاتر خواهد رفت
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
سلام .خسته نباشید ٰلطفا تا پایان متنم بخوانید و پاسخ دهید.خواهشمندم در این برنامه یا برنامه ی دیگری قبل ازپایان زمان انتخاب رشته ارشد به وضعیت متقاضیان ارشد هم بپردازید. درحالیکه متقاضیان شرکت در آزمون ارشد به 950هزار نفر افزایش یافته اما امسال شاهد کاهش ظرفیت پدیرش هستیم . به نظر باید خیلی زودتر به فکر کیفیت و امکانات لازم می افتادند.چون در صورت افزایش نیافتن ظرفیت در تحصیلات تکمیلی شاهد خروج دانشجویان در ایران و بعضا پذیرش در دانشگاههایی بی کیفیت یا فرار از ایران میشود .باید فکر اساسی کرد با کمی افزایش بودجه و استخدام هیات علمی و گسترش امکانات و فضاهای آموزشی مشکل حل خواهد شد باید بودجه بیشتری در اختیار دانشگاهها قرار گیرد و ازطرفی نظارت بر چگونگی صرف بودجه بیشتر گردد.
حسین کریمی
۲۱:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
با سلام
لطفا این موضوع رو مطرح کنید که اگه قراره افزایش ظرفیتی هم صورت بگیره باید رشته های جدید مثل it و صنایع و ... رو که واقعا کمبود نیرو و اساتید احساس میشه شامل بشه نه رشته های پایه مثل ریاضی و فیزیک و شیمی که همین الانش هم با مازاد دانش آموخته تحصیلات تکمیلی روربرو هستن
هنوز هم که هنوزه در کشور ما کمیت بر کیفیت ترجیح داده میشه، یعنی یکی نیست که سنت شکنی کنه؟؟؟؟؟؟