سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باگذشت هفت ماه؛

ري با پاس كاري مسئولان همچنان روي آب

بعد از گذشت هفت ماه همچنان خانه هاي ري روي آب است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، محله شهادت در جنوبي ترين نقطه تهران در شهر ري و منطقه بيست تهران واقع شده است كه به دليل قرار گرفتن در بافت قديمي و فرسوده منطقه از خيلي از امكانات اجتماعي،فرهنگي،تفريحي،و خدماتي محروم است.
اما مشكل بزرگ اين محل گذشته از مواردي كه عنوان شد قناتي است كه تمام خانه هاي اين محل روي آن قرار گرفته است.
وجود اين قنات و نبود شبكه فاضلاب در خانه باعث شده كه رطوبت و نم به ديوارهاي خارجي خانه نفوذ كرده و منجر به ترك ديوارها شود.
با توجه به اينكه اين مشكل تمامي خانه هاي اين محل است اما به دليل اين محل است اما به دليل موقعيت جغرافيايي اين مشكل در بعضي از خانه ها حادتر گزارش شده است.
باتوجه به تماس هاي شهروندان با باشگاه خبرنگاران در راستاي پيگيري اين موضوع خبرنگار ما سري به اين محل زد.
طبق مشاهدات خبرنگار ما زماني كه وارد اين محل مي شويد چيزي كه در نگاه اول توجهتان را جلب مي كند و در بين تمامي خانه ها و مساجد و حتي مدرسه مشترك است ترك و رطوبتي است كه به طور مشهود بر روي ديوارهاي خارجي تمامي اماكن مسكوني،تجاري و عمومي اين محل خودنمايي مي كند.
در اين ميان 3 تا از خانه ها وضعيت آنها حادتر بود به طوري كه از طرف شهرداري حكم اخطار و تخليه گرفته بودند.
7 ماه است كه دراضطراب زندگي مي كنيم
يكي از مالكان در گفتگو با خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران گفت:نزديك به 7 ماه است كه ترك هاي خانه روز به روز بيشتر شده است به طوري كه يك روز به خاطر فشاري كه از ترك به ديوارها مي آيد شيشه ها مي شكند يك روز تابلو مي افتد،در اين هفت ماه تمام شب و روزمان با استرس و اضطراب سپري شد.
وي در ادامه گفت:با مراجعه به شهرداري،شهرداري با بازديد از خانه هايمان به ما حكم اخطار داد و گفت:بايد ظرف 24 ساعت آينده خانه را تخليه كنيد در غير اينصورت كليه عواقب آن به عهده خودتان است اين تنها كمكي بود كه شهرداري به ما كرده است.
وي عنوان كرد كه از اين 3 خانه تنها مالك خانه همسايه توانست تخليه كند اما اين 2 خانه به دليل بضاعت مالي نتوانستند خانه ها را تخليه كنند.
اين در حاليست كه رسيدگي به معضلات و مشكلات شهري از وظايف شهرداري است اما شهرداري ناحيه 4 تنها به ابلاغ حكم اخطار اكتفا كرده وعواقب آن را هم به عهده خود مالكين گذاشته است.
متن حكم اخطاريه: با توجه به تشكيل كميسيون رفع خطر در ناحيه 4 ملك شما خطرناك تشخيص داده شده است لذا به شما اخطار مي گردد ظرف مدت 24 ساعت پس از رويت اين اخطاريه نسبت به رفع خطر ملك خود طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداري ها اقدام نمايد. در غيراين صورت كليه عواقب ان به عهده جناب عالي خواهد بود و شهرداري هيچگونه مسئوليتي در قبال ان نخواهد داشت.
شهرداري مسئوليتي در قبال اين مشكل ندارد.
براي پيگيري بيشتر به سراغ شهرداري ناحيه 4 رفتيم كه شهردار آن اين طور پاسخ داد:
رحيم حيدريان گفت:در محله شهادت سطح آب زيرزميني بالا است و با حفر 3 الي 4 متر به آب مي رسد و اين مشكل و معضل را بايد شهرك آلفا برطرف كند.
اين مشكل از وظايف شركت آلفا است و شهرداري هيچ مسئوليتي در قبال آن ندارد.
ما كه از صحبت هاي شهردار قانع نشديم به سراغ شركت آلفا شهرري رفتيم كه بعد از كلي  تماس مدير روابط عمومي اين طور پاسخ ما را داد،در حيطه وظايف آلفا نيست.
اگر لوله اي شكسته باشد و نشتي نداشته باشد مشكل را بايد شهرداري برطرف كند چرا كه كارهاي عمراني شهر به عهده شهرداريست. و اگر قنات زير خانه ها باشد هم قطعا اين وظيفه رسيدگي آن به عهده شهرداري است.
ما كه در اين بين فقط شاهد پاس كاري مسئولين شهرداري و آلفا بوديم كه قصد داشتند از زير بار مسئوليت شانه خالي كنند و به عهده ديگري بياندازند و تنها چيزي كه به آن اشاره اي نشد جان مردم بود كاش مسئولان شهري به جاي پاس كاري به فكر چاره اي براي رفع اين مشكل باشند تا شهروندانمان به آرامش خيال شب ها سر بر بالين بگذارند./ز
گزارش از فاطمه هنرور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.