سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودكشي سربازان آمريكايي، بيشتر از مرگ در ميدان جنگ قرباني مي‌گيرد

كميسيون امور سربازان بازگشته از جنگ آمريكا اعلام كرد تعداد سربازاني كه پس از بازگشت از جنگ عراق و افغانستان خودكشي كرده اند، بسيار بيشتر از سربازاني است كه در اين دو كشور در ميدان جنگ كشته شده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري نيوجرسي؛ اين آمار تكان دهنده در سالروز يادبود كشته شدگان جنگي در آمريكا، اعلام و اعتراضات مردمي فراواني را درپي داشت.
براين اساس؛ روزانه بيش از 18 نظامي بازگشته از جنگ، با ميانگين سني 17 تا 24 سال، به روشهاي مختلف خودكشي مي كنند. اين سربازان زن و مرد پس از بازگشت به كشور بيكار بوده و كمتر از يك درصد آنان مجددا در ارتش استخدام و مشغول بكار مي شوند.

بسياري از آنان با انواع معلوليت ها و بيماريهاي رواني درگير بوده و عملا در خانه هاي خود منزوي شده اند. بيش از نيمي از آنان در مشاغل نيمه وقت و با درآمد ناچيز، مشغول به كار هستند.

"راب آندرس" يكي از اعضاي كميته نيروهاي مسلح در سنا، در اين باره اظهار داشت: تصور كنيد كه به زندگي معمولي خود مشغوليد، بطور ناگهاني به مناطق جنگي اعزام مي شويد و پس از چند سال، دوباره به كشور خود باز مي گرديد. با اين تفاوت كه علاوه بر اينكه شغل و حرفه خود را از دست داده ايد، سلامتي جسمي و رواني كامل را نيز نداشته و بايد با انواع اضطراب ها و استرس هاي مبهم درگير باشيد.

دولت و ارتش هيچ گونه امكاناتي براي بهبود اوضاع سربازان بازگشته از جنگ، فراهم نكرده است.

حدود 17 درصد اين سربازان بي خانمان و بيش از نيمي از آنان، دچار اختلالات شديد و خطرناك روحي و رواني هستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.