سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتي وزير راه و شهرسازي هم از وضعيت کرايه ها لب به گلايه گشود

وزير مسكن و شهرسازي در مراسم مشاوران املاک کشور از وضعيت کرايه ها گلايه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،علي نيكزاد در مراسم روز مشاوران املاك كشور با بيان اينكه چرخه ي اقتصاد كشور در مسكن  است گفت: فعالان اقتصادي در امر مشاوران املاك در عرضه و تقاضا و تنظيم بازار نقش مهم و اساسي دارند.
نيكزاد افزود: امسال با كمك و همكاري انبوه سازان ثابت مي كنيم كه تا پايان امسال 1.5 ميليون واحد مسكوني در كشور به بهره برداري مي رسانيم.
وي با بيان اينكه در امر اشتغال و مسكن كارهاي بزرگي را انجام داده ايم گفت: با اجراي مسكن مهر 1.5 شغل به تثبيت رسيد.
وزير مسكن و شهرسازي اظهار داشت: قيمت مسكن از سال 84 همواره پايين تر از تورم بوده و اين سبب شده كه در جهت كاهش تورم به كشور كمك كنيم.
وي افزود: كشورهاي عراق، تركيه، ونزوئلا و آ‌مريكاي لاتين درخواست صدور خدمات فني و مهندسي از كشور كرده اند.
نيکزاد افزود:برخي ها نگذاشتند احمدي نژاد وضعيت املاک و مستغلات موجود در کشور را بروز کند، چرا که منافع آنها با حل مشکل مسکن در کشور به خطر مي افتد.
وزير مسكن و شهرسازي تصريح كرد: در ابتداي سال 84، 4 ميليون و 427 هزار واحد مسكوني روستايي داشتيم كه 2 ميليون و 60 هزار واحد مسكن روستايي ديگر را شروع كرديم و تاكنون يك ميليون و 360 هزار واحد آن به اتمام رسيده است كه مي توان نتيجه گرفت 45 درصد خانه هاي روستايي در زمان رياست جمهوري احمدي نژاد ساخته شده است.
نيكزاد با بيان اينكه 50 هزار ميليارد تومان تسهيلات تاكنون به بخش مسكن داده شده است ادامه داد: در اختيار قراردادن زمين رايگان براي ساخت و ساز و ارائه وام 25 توماني قرض الحسنه و عدالت در ساخت و ساز براي همه اقشار جامعه از جمله ويژگي هاي مسكن مهر است كه در دولت نهم و دهم با جديت در حال اجراست.
نيكزاد با بيان اينكه در تهران با كمبود مسكن مواجه نيستيم خاطرنشان كرد: 2 ميليون و 400 هزارخانه در تهران وجود دارد كه شهرداري سال گذشته به اندازه 25 درصد تاريخ تهران پروانه ساخت و ساز داده است با اين وجود 75 هزار واحد مسكوني نيز از فردا در پرديس با 5 ميليون تومان آورده واگذار مي شود و همچنين 50 هزار واحد مسكوني درتهران به زودي خواهيم ساخت./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.