سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حال و روز فولاد پس از روزهاي هفته

در روزهاي پرالتهاب نقل و انتقالات پيش از شروع فصل دوازدهم تيم فولاد خوزستان ايام پركاري را مي گذارند و آمدن حسين فركي به عنوان سرمربي تيم مذاكرات با گزينه هاي مد نظر وي ادامه دارد.

به گزراش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران فولاد كه در فصل گذشته عملكرد چندان مطلوبي نداشت پس از سال ها همكاري با مجيد جلالي به اين هم نشيني خاتمه داد.

به عقيده بسياري از كارشناسان جلالي در فصل نقل و انتقالات عملكرد ضعيفي داشت .

اين طور كه به نظر مي رسد جلالي ثابت كرده است كه به جوانگرايي و معرفي جوانان به فوتبال كشور بيش ازنتيجه اهميت مي دهد.
همين قضيه هم باعث شد تا فولاد عليرغم شروع نسبتا موفق خود در هشت ديدار پاياني عملكرد ضعيفي داشته باشد و در رده هاي پايين جدول قرار بگيرد.

ماجرا از اين قرار بود كه فولادي ها در ابتدا در ضربات پنالتي مشكلات فراواني داشتند.
اين هدر دادن هاي پنالتي كار را به جايي كشاند كه جلالي در انديشه مشاوره گرفتن از روانشناسان و كارشناسان روحي – رواني افتاد .

وي رفته رفته عدم گل زدن پنالتي ها فراموش شد چرا كه فولاد مشكلاتي اساسي تر از اين حرف ها داشت.

برخي اعتراض كردند كه فولادي ها كم كاري مي كنند به ويژه از آن جا كه رقابت در صدر جدول افزايش يافته بود به طور مثال فولادي ها در ديدار با سپاهان از جانب استقلال متهم به تباني شدند.

مسئولان استقلال براين باور بودند كه بازيكناني درخط دفاع فولاد با كم كاري خود باعث گلزني طلايي پوشان اصفهان شده اند.

اگر چه به نظر نمي رسد شاگردان جلالي اقدامي مبني بر تباني انجام داده باشند ولي بايد پذيرفت كه عملكرد آن ها در هفته هاي پاياني و حساس ليگ يازدهم قابل نبوده است.

به عقيده بسياري عدم برگزاري .اردوهای کافی برون شهری و یا یارگیری نه چندان قدرتمند می تواند از عوامل این نتیجه گیری ها باشد.

جلالی پس از این که تیمش در رتبه های پایانی جای گرفت و حتی در آستانه سقوط به لیگ دسته اول هم بود خودش خواست که همکاری اش را با اهوازی ها  به پایان برساند. به ویژه این که هواداران تیم فولاد دیگر با حضور وی در تیمشان موفق نبودند و این قضیه را با شعارهایشان به اثبات رساندند.

مسئولان تیم فولاد نیز که با این تصمیم موافق بودند به صورت دو جانبه اقدام به قطع همکاری با جلالی کردند.

حالا گزینه های مربی گری زیادی مطرح شده بود به غیر از گزینه سرمربی خارجی، از میان گزینه های داخلی نیز نام افرادی هم چون عبدالله ویسی، نعیم سعد آوی و حسین فرکی به گوش می رسید.

سر انجام فولادی ها هدایت تیم خود را در اختیار فرکی قرار دادند.سرمربی که در تیم نفت تهران نتیجه خوبی گرفته بود و یکی از شگفتی سازان لیگ بود.

فرکی به محض حضور در تیم فولاد قول داد که این تیم را به جایگاه واقعی اش برساند. شاید فرکی به قهرمانی هم فکر کند چرا که فولاد سابقه صدرنشینی در جدول مسابقات لیگ برتر در سال های قدیم را داشته است ولی فرکی تا به این جا قول کسب سهمیه آسیایی را داده است.

فرکی در بدو ورودش در فولاد لیستی از گزینه های مد نظر خود را به باشگاه ارائه داد تا مسئولان مشغول مذاکره با آن ها شوند.

طبق آمار رسیده فرکی تقریباً در هر پست 3 بازیکن را در این لیست آورده بود که باشگاه نیز شرایط تازه ای را تجربه می کند حالا بر خلاف  فصل گذشته که فعالیت  زیادی در فصل نقل و انتقالات صورت نگرفته بود، فولاد روزهای پرکاری را می گذراند.

البته فولادی ها امسال شرایط خاص را تجربه می کنند چرا که رضا نوروزی مهاجم اول این تیم رباط صلیبی پاره کرده است و تا مدت ها دیگر به میدان نمی رود.

کادر فنی فولاد نیز تغییرات زیادی داشته است و تقریباً سعدآوی و بختیاری زاده تنها کسانی هستند که در تیم باقی مانده اند دو بازیکن خارجی تیم نیز از فولاد جدا شده اند.

بنابراین باید انتظار داشت که در فصل دوازدهم تیمی جدید تحت عنوان فولاد خوزستان مشاهده کرد.

حالا باید منتظر ماند و نتایج اقدامات فرکی در فصل نقل و انتقالات را مشاهده کرد./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.