سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حج یک دوره سازندگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حج به عنوان مجموعه ای از آداب و مناسک یاد کرد و گفت: حج یک دوره سازندگی است که تلاش همگان را برای هر چه باشکوه تر برگزار کردن آن می طلبد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی ،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،"سید محمد حسینی" روز دوشنبه در آیین معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم سازمان حج و زیارت که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: حج جایگاهی بالا و آینه تمام نمای اسلام است که باعث متحول شدن ابعاد وجودی انسان ها می شود.

وی یادآور شد: در امور حج و زیارت برنامه ها و کارهای خوبی طی سال های گذشته انجام شده که استمرار آن و اقدامات جدید در این حوزه به طور یقین تحولات عظیمی را در پی خواهد داشت.

حسینی یادآور شد: خوشبختانه امروز در زمینه برگزاری مناسک حج و مسائل پیرامون آن به مرحله ای رسیده ایم که می توانیم تجربیات خوب، مفید و ارزنده خود را در اختیار دیگر کشورهای جهان اسلام قرار دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امروز نیاز است برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن حج تلاش شود تا همگان با حقایق و ابعاد گسترده حج آشنا شوند.

حسینی یادآور شد: باید به گونه ای در موسم حج خدمتگزاری شود که زائران از لحظه لحظه آن بهره برداری مفید و بهینه را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: ابعاد سفر حج و زیارت قبور ائمه اطهار(ع) باید به گونه ای به زائران یادآوری و بازگو شود که آنها این سفر معنوی را با سفرهای سیاحتی اشتباه نگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امروز رفتار و کردار حجاج از سوی دیگران زیر ذره بین دیگران است، اظهار داشت: در این دوره حساس که همه کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها در جریان است ایران را به عنوان یک الگوی سازنده می دانند ضروریست در این موسم همگان برای معرفی انقلاب اسلامی، دستاوردها و آرمان های امام راحل به دنیا تلاش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود " لیالی " رییس سابق سازمان حج را از نیروهای توانمند، زحمتکش،پر تلاش  و دارای تجربیات مفید عنوان کرد و گفت: بی شک تلاش ها و زحمات وی نزد خداوند متعال محفوظ بوده و ذخیره آخرتش خواهد شد.

حسینی با بیان این که جابجایی مسوولیت ها در نظام اسلامی امری طبیعی است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که در این نظام کارها برای رضای خدا و خدمتگزاری به خلق اوست و بدون هیچ گونه چشم داشتی انجام می شود لذا اینگونه جابجایی ها تاثیری در روحیات، پشتکار و جدیت  و افراد نخواهد گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه  همچنین رییس جدید حج و زیارت (حجت الاسلام و المسلمین " سید احمدموسوی)" را چهره ای شناخته شده که در مسوولیت های مختلف خدمتگزار نظام و کشور بوده عنوان کرد.

حسینی در ادامه با بیان این که سازمان حج و زیارت جزیره ای جدا از دیگر بخش ها نیست بر تعامل سازنده هر چه بیشتر این سازمان با دیگر دستگاه های اجرایی کشور تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از همه مدیران، کارگزاران و دست اندرکاران سازمان حج خواست که بدون وقفه با همدلی، همیاری، دست در دست هم کارها و فعالیت ها را در این سازمان انجام دهند.

حسینی در پایان از همه دستگاه های اجرایی کشور خواست در فرهنگ سازی هر چه باشکوه تر برگزار شدن حج تلاش کنند.

در ادامه این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه دربعثه حج و زیارت و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم انتصاب رئیس جدید این سازمان تقدیم وی شد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.