سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ارتقای زیرساخت­های مخابراتی جهت افزایش درآمدهای هوایی کشور

یک کارشناس حمل­و­نقل ارتقای زیرساخت­های مخابراتی را لازمه افزایش درآمد ناشی از عبور پروازهای خارجی عنوان کرد.

مصطفی موفق كارشناس حمل­ ونقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اين كه هواپیماهای خارجی جهت گذر از آسمان کشور طبق توافقات بین­ المللی هزینه ­ای را به عنوان تعرفه عبوری می­ پردازند و نظر به اين كه این تعرفه متناسب با وزن هواپیما و مسافت طی شده در آسمان کشور تعیین می­ شود، نیازمند افزایش توانمندی­های کشور در زمینه زیرساخت­های مخابراتی هستيم.

وی افزود: برخي كشورهاي غربي از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در تامين قطعات هواپيما و ارائه خدمات پس از فروش به هواپيمايي جمهوري اسلامي تحريم هاي گسترده اي را ترتيب داده اند. اما جالب است که اين كشورها به علت مزایای استفاده از آسمان ايران برای عبور هواپیماها، پرداخت تعرفه شرکت­های هواپیمایی را به دولت ایران استثنا كرده اند. اين امر بيانگر جايگاه استراتژيك ايران در منطقه و نياز ديگر كشورها به تعامل با ايران است.

وي اظهار كرد: ارتقای وضعیت کشور در این زمینه نه تنها نیازی به سرمایه­ گذاری کلان ندارد بلكه با انجام اصلاحاتی منطقه ­ای به سادگي قابل انجام خواهد بود. با ارتقای زیرساخت مخابراتی هدایت هواپیماها، میزان مراجعه هواپیماهای خارجی از آسمان کشور جهت ادامه مسیر بیش­تر شده و درآمدهای کشور در این زمینه افزایش خواهد یافت./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.