سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمروموسي: نبايد اجازه داد رژيم گذشته مصر بازتوليد شود

نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري مصر گفت: نبايد اجازه داد رژيمي مانند رژيم گذشته مصر شکل بگيرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، عمرو موسي در کنفرانس خبري خود در قاهره گفت: روند دموکراتيک در مصر آغاز شده است و شکي در اين نيست پيمودن در اين راه دشواري هايي خواهد داشت. همه ما با چالش هاي يکساني روبرو هستيم و بازسازي مصر به سود همه است. من بسيار خوشحالم که مصر تجربه نادري را در زندگي خود مي آزمايد. شايد درباره نتايج انتخابات شگفت زده باشم ولي اين مصري ها هستند که خواسته خود را در مرحله آينده مشخص خواهند کرد.

عمرو موسي تصريح کرد: من نيز يک شهروند عادي خواهم بود که به دولت مدني مصر متعهد خواهم بود و آينده مصر بايد از طريق دموکراسي و دولت مدني تحقق يابد. نمي توان بازتوليد رژيم سابق را پذيرفت. بايد نظامي جديد مبتني بر آزادي و دموکراسي در مصر شکل گيرد که در سند الازهر آماده است و آن را امضا کرديم و به آن باور داريم و اميدواريم بندهاي اين سند اصول اساسي قانون اساسي جديد مصر قيد شود. اين کشور بايد نقش رهبري را در منطقه داشته باشند. کشورهاي همسايه توجه جدي به نقش مصر جديد دارند و اين که چگونه ملت مصر به سوي آينده روشن خود حرکت مي کنند. اين کشور مي تواند رهبري خود بازيابد.

عمرو موسي در ادامه گفت: بايد توسعه قوي در اين کشور شکل گيرد. از نامزدهاي دور دوم انتخابات رياست جمهوري مي خواهم به اين مساله توجه داشته باشند. مصر جديد بايد تعامل جدي با مشکلات موجود در اين کشور داشته باشد و بايد تلاش کنيم تا اقتصاد و عدالت اجتماعي را در مصر ارتقا بخشيم. از همه مصري ها مي خواهم که در تلاش هاي خود جديت داشته باشند و به آينده و نه گذشته بنگرند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.