سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش فرايند صادرات کالا از ايران

رئيس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران گفت : مدت زمان انجام فرايند صادرات کالا از ايران به 20 روز کاهش يافته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس معمارنژاد در نشست هم انديشي گمرک و سازمان هاي همجوار در چارچوب نظام گمرکي يکپارچه نوين (نگين) افزود : بر اساس شاخص تجارت فرامرزي بانک جهاني مدت زمان صادرات کالا از ايران در سال 2012 با 5 روز کاهش نسبت به سال 2011 از 25 روز به 20 روز رسيده است.
وي با بيان اينکه هزينه صادرات کانتينر از ايران 1240 دلار هزينه دارد ، گفت : در روند صادرات کالا 7 روز صرف بررسي اسناد و مدارک ، 2 روز کنترل و ترخيص ، 4 روز بندر و بارگيري و 7 روز هم حمل و نقل در داخل کشور مي شود.
معمار نژاد هزينه واردات هر کانتينر را 1885 دلار اعلام کرد و  افزود : مدت زمان واردات کالا بدون تغيير نسبت به سال گذشته همان 32 روز است که 19 روز ان صرف تشريفات مربوط به اماده سازي اسناد ، 2 روز کنترل فني ، 5 روز تخليه و بارگيري در بندر و 6 روز حمل و نقل داخلي مي شود.
وي با بيان اينکه متوسط زمان واردات در دنيا 17 روز و تشريفات صادرات 10 روز است ، گفت : اگر ايران به متوسط جهاني در واردات و صادرات دست يابد ، مي تواند رشد اقتصادي خود را يک تا 8 واحد درصد و اشتغال را 2 تا 8.5 درصد افزايش دهد.
رئيس کل گمرک تعدد مراجع سياستگذاري و تصميم گير و نيز عدم تعامل ميان اين دستگاه ها را از چالش هاي گمرک دانست و افزود : ايران در اين شاخص داراي رتبه 103 در دنياست که در صورت همکاري و هماهنگي دستگاه هاي همجوار بدون تغيير در زيرساخت هاي فيزيکي ، 15 رتبه بهبود خواهد يافت و به رتبه 88 ارتقاء مي يابد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.