سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اردیبهشت ماه امسال؛

افزايش 38 درصدي بازدید از تارگاه SID

آمار بازدید از تارگاه SID در اردیبهشت ماه امسال نسبت به آمار سال های گذشته در همین ماه با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو شده است.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی، مهندس افشین صندوقدار رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با بیان این خبر افزود: بر طبق آمار رصد شده در اردیبهشت ماه سال 1391 بیش از 25 میلیون و ششصد هزار بازدید از صفحات مختلف تارگاه SID صورت گرفته است که این آمار در مقایسه با اردیبهشت ماه سال 1390 که 18 میلیون پانصد هزار مراجعه را نشان می دهد، با افزایش 38 درصدی روبرو شده است.

رئیس مرکز اطلاعات علمی با اشاره به جامعیت و روزآمدی منابع موجود در SID خاطرنشان کرد:وجود منابع علمی دست اول و دسترسی آسان و رایگان به این منابع، تفکیک مقالات در گروه های تخصصی مجزا، ارائه لحظه به لحظه گزارشات استنادی و بسیاری از خدمات و سرویس های دیگر باعث شده تا SID به عنوان یک مرجع عظیم و قابل اعتماد مورد استفاده و توجه پژوهشگران و محققین در سطح جامعه شناخته شود.
صندوقدار ادامه داد: در حال حاضر شش بانک بزرگ منابع علمی در SID وجود دارد که بزرگترین آن بانک جامع مقالات نشریات علمی و پژوهشی کشور می باشد. در کنار این منبع عظیم، بانک مقالات نشریات علمی مصوب دانشگاه آزاد اسلامی، بانک مقالات نشریات علمی دانشگاه پیام نور، بانک مقالات نشریات جهاد دانشگاهی، بانک مقالات نشریات علمی ترویجی و تخصصی و در نهایت بانک جامع مقالات مجامع علمی کشور وجود دارد. این نکته قابل توجه است که تمامی منابع موجود در این شش بانک به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

وی با اشاره به آمار دانلود مقالات در اردیبهشت 1391 افزود: تعداد 1.657.461 عنوان مقاله از SID دانلود شده که با توجه به تعداد آمار منابع علمی موجود در این تارگاه آمار بسیار قابل توجهی است. صندوقدار با اشاره به توزیع جغرافیایی کاربران در سطح دنیا گفت: بیشترین بازیدی از تارگاه SID در منطقه آمریکای شمالی بوده و پس آن ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در جایگاه بعدی قرار گرفته اند که این آمار نشان دهنده میزان استقبال جامعه جهانی از این تارگاه ملی می باشد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.