به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از ساری حمیرا طهماسبی با اشاره به اینکه در این شیوه ارزیابی، داوطلب از چند ایستگاه گذشته و در هر ایستگاه از او خواسته میشود وظایفی را انجام دهد، ابراز داشت: در این ایستگاهها ممتحن به کمک چک لیست از پیش تهیه شده وی را مورد ارزیابی قرار میدهد.
وی گفت: امروزه آموزش پرستاری مدرن از الگوهای گوناگونی بهره میبرد که همگی آنها آموزش بالینی را جزء اصلی آموزش پرستاری به حساب میآورند و هدف نهایی در این آموزشها، تربیت پرستاران شایسته و اطمینان از این است که بیماران، سطوح بالایی از مراقبت را دریافت میکنند.
رئیس گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری افزود: از آنجا که نقشهای بالینی پرستاران مطابق با محیطها و بیماران مختلف، ابعاد متعددی پیدا میکند در نتیجه سنجش توانایی انجام تمام ابعاد چنین نقشهایی دشوار است.
طهماسبی تاکید کرد: ارزشیابی بالینی در پرستاری و مامایی به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش باید شایستگی و توانمندیهای دانشجویان پرستاری و مامایی را اندازهگیری کند.
وی تصریح کرد: امتحان بالینی با ساختار عینی یکی از بهترین روشهای سنجش است که میتواند میزان تحقق اهداف آموزشی در زمینههای شناختی، عاطفی و روانی حرکتی دانشجویان پرستاری و مامایی را مورد ارزیابی قرار دهد و در فرایند این امتحان اعتبار، پایایی و عملی بودن مورد ارزیابی قرار میگیرد./ج1