سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10خرداد؛

تجديد ميثاق مسئولان واحد علوم تحقيقات با آرمان هاي امام(ره)

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقاتگفت: امام خمینی(ره) نامی ماندگار در تاریخ بشریت است و آثار وجودی ایشان بگونه ای است که مارا به یک حقیقت زنده و پویا برای همه نسل ها رهنمود می سازد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، دکتر عصمت سوادی معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه مسئولان ، اساتید ، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) در تاریخ 10 خرداد ماه جاری در حسینیه جماران  با آرمانهای والای ایشان تجدید میثاق مجدد خواهند داشت ، گفت: امام خمینی(ره)  نامی ماندگار در تاریخ بشریت است و آثار وجودی ایشان بگونه ای است که مارا به یک حقیقت زنده و پویا برای همه نسل ها رهنمود می سازد.
وی گفت: بزرگداشت امام (ره)، ابعاد گوناگونی را می طلبد و مهم ترین آنها بازخوانی اندیشه های نورانی و استوار امام (ره) و معرفی آن ها به نسل جوان و طالب حقیقت است. در میان اندیشه ها و دیدگاه های امام (ره) ، بازشناسی این اندیشه ها در دانشگاه و چگونگی گسترش آن اهمیت خاص و جایگاهی ویژه دارد.
 وی با بیان این مطلب که امت های اسلامی و غیراسلامی خواهان برپایی اندیشه های حضرت امام (ره)  و عمل به آنها هستند تصریح کرد: برای حاکم کردن اندیشه های امام(ره) در دانشگاه ها ، باید فرگیری مجدانه علم و تهذیب اخلاق را اولویت اول دانست و به آن عمل کرد .
وی گفت : امام (ره) همیشه بر اخلاق قرآنی و همراه بودن علم با تهذیب نفس و عمل صالح تاکید داشته اند .
دکتر سوادی تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام راحل را در شناخت هرچه بیشتر و بهتر دیدگاه های آن حضرت قابل توجه دانست  و افزود: اخلاق قرآنی یکی از اصلی ترین آموزه های امام (ره)  در مبحث علم اندوزی است .
وی افزود: اخلاق قرآنی به معنای احترام گذاشتن به انسانها و توجه ویژه به کرامت انسانی است و باید سعی کنیم هر یک از ما  فردی ارزشی برای جامعه و کشور باشیم تا بتوان به معنای واقعی اندیشه های امام (ره) را درک کرده و به آن جامه عمل بپوشانیم .  
دکتر سوادی با بیان این مطلب که جدایی علم از اخلاق همانند برخی از جوامع غربی باعث می شود نه تنها علم مفید نباشد بلکه در برخی موارد تبدیل به ابزاری مخرب برای انسان ها شود گفت : برای گسترش اندیشه های امام(ره) در جامعه و دانشگاه ها ، باید بر اساس دیدگاه ایشان بر فرهنگ انتظار مهدویت، فرهنگ عاشورایی، فرهنگ حجاب و عفاف، فرهنگ خانواده محوری و فرهنگ توسعه فضای همدلی و رفاقت در محیط های علمی تاکید کنیم .
وی گفت : دانشجویان در تجدید میثاق با عمق اندیشه های نورانی و استوار امام (ره ) بیشتر از همیشه آشنا می شوند./عط 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.