سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ورود واگن هاي جديد به مترو صورت مي گيرد:

افزايش600 تا 700 هزار نفري به ظرفیت مترو

شهردار تهران گفت:باآماده سازی و ورود واگن هاي جديد به مترو پیش بینی می شود از اول مهر ماه بین 600 تا 700 هزار نفر روزانه به ظرفیت مترو افزوده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگارن دکتر محمدباقر قالیباف امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه تونل صدر - نیایش با بیان این مطلب عنوان كرد:شرکت مترو برای ترخیص واگن ها به 640 میلیون دلار نیاز داشت که بر اساس قانون باید 50 درصد این سهم را دولت و 50 درصد را شهرداری پرداخت می کرد ولی دولت پولی پرداخت نکرد و ما پول مورد نیاز برای این کار را تأمین کردیم . به این امید که دولت بعداً پول به ما بدهد که طبق معمول حتماً نخواهد داد البته شاید هم بدهد.

 وی ادامه داد : واگن های متوقف شده در گمرک ترخیص شده است که امیدواریم به زودی این واگن ها آماده سازی و وارد خطوط شوند که بر این اساس پیش بینی می شود از اول مهر ماه بین 600 تا 700 هزار نفر روزانه به ظرفیت مترو افزوده شود

شهردار تهران افزود  : در ارتباط با مسایل فنی پروژه تونل صدر به طور قطع همه ابعاد دیده شده و با توجه به این که مسیر عمومی آب های زیرزمینی در تهران شمال به جنوب است و مسیر تونل صدر نیایش شرقی غربی است یکی از مشکلات پروژه آب های زیرزمینی محسوب می شود اما در مورد قنات ها راحت تر می توانیم نسبت به منحرف کردن مسیر قنات اقدام کنیم ولی آب های زیرزمینی مشکلات بیشتری را به دنبال دارند.

وی ادامه داد : اما در هر صورت برای جلوگیری از نفوذ هرگونه آب در مسیر تونل از لایه های آب بند استفاده شده تا از ورود آب جلوگیری شود . این در حالی است که در پروژه های قبلی ابتدا تونل ساخته می شد و بعد با تزریق موادی خاص جلوی نفوذ آب را می گرفتند ولی در این پروژه برای اولین بار عایق های خاصی متصل شده که به طور کامل از ورود هرگونه آب جلوگیری می کند.
شهردار تهران با اشاره به هزينه هاي اوليه اين  تونل خاطر نشان كرد:
پیش بینی اولیه برای اجرای این پروژه یک میلیارد دلار بوده است که فکر نمی کنیم هزینه ها بیش از این رقم شود چرا که اکنون با پیشرفت 50 درصدی در پل و 70 درصدی در بخش تونل ، هزینه ها مطابق با پیش بینی ها است./ف


برچسب ها: شهردار ، تهران ، تونل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.