سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهاني شدن سينماي دفاع مقدس با حفظ ارزش ها تمامي تلاشمان است

تمامي تلاشمان با برپايي جشنواره دفاع مقدس جهاني كردن سينماي دفاع مقدس با حفظ ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اولين نشست رسانه دوازدهمين جشنواره سينماي دفاع مقدس با حضور يزدان عشيريمدير روابط عمومي و محمد خزاعي، دبير جشنواره در مجموعه هنري اسوه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
در ابتداي اين نشست يزدان عشيري مدير روابط عمومي جشنواره به چشم اندازها و اهداف جشنواره اشاره كرد و همكاري اصحاب رسانه را در اين زمينه ذخيل داشت.
در ادامه محمد خزاعي دبير جشنواره گفت: تمامي تلاشمان بر اين است تا بتوانيم سينماي دفاع مقدسمان را با حفظ ارزش ها و آرمان هاي انقلاب جهاني كنيم.
وي افزود: سينماگران دفاع مقدس امروز بايد دايره وسيع تري از موضوعات انقلاب اسلامي را در نظر بگيرند و فقط نبايد به موضوعات 8 سال جنگ تحميلي بپردازند بلكه بايد تمامي اتفاقات و رخدادهاي آن 8 سال را ملاك عمل قرار دهند.
خزاعي ادامه داد: جنس جنگ و دفاع ما در آن زمان بسيار متفاوت تر از ساير جنگ هاي دنيا است به همين دليل كلمه مقدس برازنده آن است.
 در ادامه دبير جشنواره بيان كرد:جشنواره بين المللي دفاع مقدس يكي از تاثيرگذارترين جشنواره طي دوران گذشته بوده است. جشنواره بين المللي فيلم مقاومت انقلاب و دفاع مقدس دو سال گذشته در ايران و 7 كشور جهان برگزار شده و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.
وي افزود:بايد ببينيم سينما در دهه چهارم چگونه است.نسل جديد امروز ما براساس تكنولوژي و پيشرفت روز آيا با سينماي دفاع مقدس همزاد پنداري مي كند. اينها مباحثي هستند كه امروز در نشست هاي تخصصي مطرح مي شوند و ما نيز در اين مورد گاهي به جواب مي رسيم و گاه از كنار آن عبور مي كنيم.
دبير جشنواره تصريح كرد: شخصيت هاي بسياري داريم كه اگر بخواهيم آن ها را به تصوير بكشيم، دنيا را تكان خواهيم داد.
وي افزود: متاسفانه در زمينه آثار دفاع مقدس دچار روزمره گي شده ايم، قصه هاي تكراري و نبود سوژه هاي جديد از مهمترين معضلات اين حوزه است.
خزاعي تاكيد كرد: مشكلات اقتصادي، اجتماعي، عدالت خواهي، ظلم ستيزي، واژه هايي هستند كه سينماگران دفاع مقدس بايد راجع به آن كار كنند.
دبير جشنواره به فراخوان جشنواره اشاره كرد و گفت: رويكرد مقاومت، بصيرت و شكوفايي براي جشنواره در نظر گرفته شده كه براساس همين رويكرد تلاش مي كنيم تا به تعريف جديدي از سينماي دفاع مقدس برسيم. موضوعاتي چون پاسداشت، تحريم اقتصادي، و افتخارات جهاني، بيداري اسلامي، مقابله با استكبار جهاني مهم ترين دغدغه هاي ما در بخش بين الملل جشنواره است.
وي ادامه داد:در اين دوره از جشنواره بخش مسابقه سينماي ايران مسابقه بين المل، قلم طلايي، نشست هاي تخصصي، بزرگداشت، شيدايي حقيقت، نيز وجود دارد كه آثاري را كه از سال 1389 توليد شده اند در برمي گيرد.
دبير جشنواره به اختصاص دادن بودجه اي سيصد ميليون توماني به فيلم برگزيده جشنواره اشاره كرد و گفت: دراين جشنواره طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته به فيلم برگزيده اين دوره از جشنواره سيصد ميليون اعتبار داده مي شود تا كارهاي اوليه از جمله تحقيقات و پژوهش را انجام دهد كه من معتقدم اگر اين نگاه تقويت شود سينما داراي وضعيت بهتري خواهد بود.
خزاعي ادامه داد: متاسفانه تا به امروز فيلمي در ارتباط با شهداي ترور نداشته ايم با توجه به اينكه بالغ بر 17 هزار شهداي ترور در كشور داريم اما هيچگاه راجع به آن ها فيلم نساخته ايم.
دبير جشنواره به استقبال و همچنين برپايي جشنواره در ديگر كشورهاي دنيا اشاره كرد و گفت: در دوره هاي گذشته جشنواره  دفاع مقدس در تركيه، سوريه، لبنان، فنلاند و كره شمالي برپا و مورد استقبال آن ها قرار گرفت./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.