سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت:

كشور ما توان كسب رتبه نخست در فناوري اطلاعات را دارد

براي كسب درجات بالا در توليد علم و فناوري بايد ارتباط و اعتماد صنعت و دانشگاه مستحكم تر شود تا در مسير اقتدار و پيشرفت اقتصادي كشور حركت كنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، كامران دانشجو در مراسم امضاء كنسرسيوم دانشگاهي، ازدياد برداشت از مخازن نفت وگاز كشور با بيان اين مطلب گفت: با نگاه به حوزه كاربردي و اصلاح جهت گيري ها و ارائه پايان نامه ها مي توانيم مسير رقابتي را در عرصه علم و فناوري كشور فراهم كنيم.
وي تصريح كرد: وزارت علوم تفاهم نامه هاي مختلفي را با وزارت خانه ها امضاء كرده تا جائيكه تفاهم نامه اي با وزارت دفاع به ارزش 22 ميليارد تومان در بخش پروژه هاي تحقيقاتي به امضا رسانده  و در سال گذشته هزار پروژه به صورت پايان نامه هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد، دكترا انجام گرفته و امسال برنامه ريزي كرديم كه با امضاي تفاهم نامه ها در سطح 35 دانشگاه تعداد پايان نامه ها را به دو هزار برسانيم و براي اين منظور سطح همكاري را در سال جاري به 100 ميليارد تومان افزايش دهيم.
دانشجو اظهار داشت: در همه دنيا همكاري در مسير اقتدار كشور و توان دفاعي اتفاق مي افتد که بايد براساس برنامه پيشنهادي 50 درصد تحقيقات در مسير توسعه صنعت قرار گيرد.
وي تاكيد كرد: تفاهم نامه اي نيز به ارزش 70 ميليارد تومان با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد کرديم ، همچنين در شوراي اصل پروژه هاي كلان 38 پروژه را با همكاري مجموعه در حوزه كاربردي براي صنعت تعريف و تصديق كرديم كه در حال اجرا است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه امروز شاهد امضاء اساسنامه همكاري بين وزارت نفت و دانشگاه هستيم افزود: حجم فعاليت ها و موضوعاتي كه در صنعت نفت به ويژه صنايع بالادستي و پايين دستي وجود دارد مي تواند تمام دانشگاه هاي كشور را درگير كند.
وي گفت: يكي از مهمترين اهداف امضاء اين اساسنامه تجميع توان دانشگاه ها و وزارت نفت است كه هر دو وزارتخانه از آن بهره مند مي شوند به طوري كه با اين امر اقتدار كشور افزايش و اقتصاد به سمت توسعه سوق داده مي شود.
دانشجو با بيان اينكه در توليد علم در منطقه رتبه نخست را داريم، خاطر نشان كرد: كشور ما مي تواند علاوه بر توليد علم از نظر فناوري نيز رتبه نخست را بدست آورد  و بايد با امضاي اين كنسرسيوم اعتماد دانشگاه و صنعت را جلب كنيم. /عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.