سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تبریز میزبان نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم

رئيس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي گفت : باحضور هنرمندان داخلی و خارجی به ویژه هنرمندانی از کشورهای جاده ابریشم ، نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در تبریز برپا می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز ، تراب محمدي با اشاره به زمان برگزاري اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه صنايع دستي با حضور هنرمنداني از چند کشور خارجی و استان های سراسر كشور در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

محمدی تشریح کرد: در این نمایشگاه هنرمندانی از کشورهایی همچون مالزی، برونئی و همسایه های شمالی ایران مانند ترکیه، تاجیکستان و آذربایجان حضور خواهند داشت .

وی با اشاره به حضور فعال هنرمندان داخلی در این نمایشگاه، یادآور شد: هر استان کشورمان نیز با سه غرفه عرضه و فروش و یک ورک شاپ برای اجرای زنده صنایع دستی بومی منطقه خود، در این نمایشگاه شرکت می کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: رشته های مختلف صنایع دستی آذربایجان شرقی نظیر نقره کاری، سفال، سراميك، ورني، نازك كاري چوب، چاپ باتيك، سراجي سنتي، تذهيب، گليم، سوزن دوزي ممقان، سنگ تراشي، نقاشي پشت شيشه و سایر رشته های فعال استان در این نمایشگاه عرضه خواهند شد.

محمدی افزود: با اختصاص فضایی بالغ بر 600 متر مربع به اتحادیه فرش استان، علاوه بر عرضه و فروش محصولات فرش، قالی، گلیم و ورنی، کارگاه های تولید زنده تابلو فرش های روستایی و شهری ورنی و گلیم و فرش آذربایجان شرقی نیز در نمایشگاه جاده ابریشم برپا خواهد شد.

وی صنایع دستی را یکی از بخش های اصلی فرهنگ هر کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن تبریز درچهارراه تجارت كشورهای مسیر جاده ابریشم، برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی کشورهای این جاده می تواند گامی اساسی در راه توسعه و احیای نقش آذربایجان شرقی و ایران در بازرگانی جاده ابریشم باشد.

محمدی با اشاره به رابطه تفکیک ناپذیر صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: فراهم آوردن زمینه های لازم برای توسعه صادرات، عرضه و فروش صنایع دستی در خارج از کشور و استفاده از توانمندی های این بخش، می تواند این محصولات را به نماینده های خوبی برای معرفی جاذبه های فرهنگی، طبیعی و زیستی ایران به ویژه آذربایجان شرقی تبدیل کند.

گفتني است، نمايشگاه بین المللی صنايع دستي جاده ابریشم با حضور هنرمنداني از کشورهای خارجی و استان های سراسر كشور، از تاريخ اول تا چهارم تیر سال جاري در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار مي شود. /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.