سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

تاکنون بیماری تب کنگو کریمه در کهگیلویه وبویر احمد مشاهده نشده است

کارشناس بیماری های مشترک انسان و حیوان مرکز بهداشت کهگیلویه وبویر احمد با بیان اینکه در حال حاضر فقط یک مورد مشکوک بیماری در استان مشاهده شده است، تأکید کرد: این مورد مشکوک برای درمان به اصفهان منتقل شده که هنوز عامل اصلی بیماری وی تأیید نشده است.

 رامیان درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج اظهار کرد: شایع ترین راه انتقال این بیماری درکهگیلویه وبویر احمد  تماس با خون و ترشحات دام های آلوده در موقع ذبح دام آلوده و خرد کردن گوشت به صورت غیر بهداشتی، به ویژه در منازل است.
رامیان در رابطه با گروه های پرخطر ابتلا به بیماری تب کنگو_کریمه افزود: دامداران، دباغان، کارکنان کشتارگاه ها، چوب داران، قصابان و کشاورزان که با دام های آلوده نظیر گاو، گوسفند و بز آلوده سرو کار دارند در ردیف گروه های پرخطری هستند که از راه خراش های پوستی مبتلاء می شوند.
وی با بیان اینکه نمونه گیری از موارد مشکوک برای آزمایش به تهران ارسال می شود، ابراز کرد: مرکز بهداشت استان با همکاری سازمان دامپزشکی برای شناسایی، آموزش و نمونه گیری از موارد مشکوک آمادگی لازم را دارد.
رامیان با اشاره به علایم این بیماری ادامه داد: تب ناگهانی، ضعف، سردرد شدید، درد شدید در ناحیه پشت، کمر و بی اشتهایی از علائم شایع بیماری است.
وی گفت: خونریزی های زیر پوستی از روز چهارم بیماری، خونریزی از لثه، بینی، ریه، روده و رحم در موارد شدید و مرگبار بیماری مشاهده می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.