سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

20 هزار ميليارد تومان ظرفيت صرف جويي برق در کشور

ظرفيت صرفه‌جويي برق در کشور 20 هزار ميليارد تومان است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين؛مديرعامل سازمان بهره وري انرژي ايران  در شوراي اداري شهر قزوين با بيان اين مطلب اظهار داشت : با ظرفيت و پتانسيل موجود در کشور مي توان با اصلاح الگوي مصرف و افزايش بهره وري سالانه بالغ بر 20 هزار ميليارد تومان در مصرف انرژي صرفه جويي کرد 

مهذب ترابي با اشاره به افق 1404 کشور افزود : : اگر قرار باشد مصرف انرژي مانند وضعيت فعلي ادامه پيدا کند تا سال 1404 آنچه توليد کنيم بايد مصرف شود و اين موضوع نگران کننده است.


وي گفت: اگر اصلاح الگوي مصرف را جدي نگيريم به عنوان يک کشور نفت خيز در سال 1404 به کشور وارد کننده سوخت تبديل خواهيم شد و با مشکلات جدي روبرو مي شويم.

مديرعامل سازمان بهره وري انرژي با بيان اينکه تا سال 2050 تمام سوخت هاي فصيلي کشور به اتمام خواهد رسيد ادامه داد : کشورهاي پيشرفته از امروز استفاده از انرژي هاي تجديد پذير را در دستور کار خود قرار داده اند .

مصرف خانگي ايران دوبرابر اروپا

مديرعامل سازمان بهره وري انرژي کشور تصريح کرد: مصرف انرژي در ساختمان هاي اداري کشورمان 2.5 برابر کشورهاي ديگر در بخش ساختماني است که در اين ميان رعايت مبحث 19 در ساختمان ها بسيار ضروري و مهم است.

وي با اشاره به مبحث 19 در ساخت و ساز ساختمان ها در کشور تصريح کرد :شايد در اجراي اين قانون در کوتاه مدت مجبور باشيم پنج تا هشت درصد بيشتر هزينه کنيم اما اين سرمايه گذاري اوليه در کمتر از يک سال قابل برگشت است.

مديرعامل سازمان بهره وري انرژي کشور همچنين به اضافه شدن سالانه بيش از 31 هزار مشترک جديد برق در استان قزوين اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : با هشت درصد اضافه مشترک با کاهش مصرف مواجه بوديم که بيانگر کارهاي خوب انجام شده توسط شرکت توزيع نيروي برق استان و همکاري مردم و فرهنگ بالاي آنهاست.

وي گفت: افزايش مصرف در بخش کشاورزي و صنعت بيانگر آن است که انرژي در ايجاد اشتغال و توليد و توسعه منطقه بکار گرفته شده که خوشحال کننده است اما در بخش تجاري بايد کارهاي بيشتري صورت گيرد./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.