سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهمن دري:

آمادگي معاونت امور فرهنگي براي چاپ 100هزار نسخه از كتاب آيت‌اله جوادي آملي

راه فلاح و صلاح و پيروزي ما در انس با قرآن كريم و پيروي از سنت و سيره اهل بيت(ع) است و گسترش فرهنگ بهره‌گيري از اين دو ثقل اصلي مي‌تواند در ميان جوانان ما منجر به تحكيم پايه‌هاي اعتقادي‌شان شود.

* حمايت جدي از جشنواره ملي مطالعات قرآني بعمل مي‌آيد
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي بهمن درّي معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با حجت‌الاسلام تقوي رئيس سازمان فعاليتهاي قرآني دانشجويان كشور ضمن بيان مطلب فوق افزود: معاونت امور فرهنگي با اين هدف جشنواره ملي مطالعات قرآني در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي را حمايت جدي مي‌كند كه اولاً عموم جامعه با آثار و ديدگاههاي اسلامي و قرآني استادان مطرح و روحانيت و علماي تأثيرگذار آشنا شوند و ثانياً اعتلاي فرهنگ كتابخواني در بين دانشجويان و عموم جامعه تحقق يابد.
وي ادامه داد: ثالثاً سطح علمي و ديني عموم جامعه ارتقاء يابد و نيز سطح آگاهي‌هاي مردم در برابر تبليغات ضد ديني برخي از گروه‌هاي معاند افزايش پيدا كند و رابعاً برپايي اين نوع جشنواره‌ها زمينه‌هاي برگزاري نشست‌هاي تخصصي با موضوعات مطروحه در منابع چاپ شده را در دانشگاههاي كشور فراهم آورد. درّي افزود: البته ديگر اهداف اين جشنواره‌ها را مي‌توان در چند بخش از جمله مقاله‌نويسي با عنوان پژوهش در زمينه مطالعات ديني و خلاصه‌نويسي از كتاب نيز برشمرد.
معاون امور فرهنگي خاطر نشان كرد: در سال 89 در دومين دوره جشنواره كتاب منشور عقايد اماميه نوشته آيت‌اله سبحاني مبناي مسابقات دانشجويي قرار گرفت كه با حمايت معاونت در يكصد هزار نسخه به چاپ رسيد و در سال 90 نيز كتاب در جستجوي عرفان اسلامي (در كوچه‌هاي آفتاب) نوشته علامه مصباح يزدي در شمارگان يكصد هزار نسخه انتشار يافت كه مورد توجه همگان قرار گرفت.
معاون امور فرهنگي گفت: امسال نيز براي چهارمين جشنواره ملي مطالعات قرآني دانشجويان كشور كتابي از آيت‌اله جوادي آملي پيشنهاد شده كه معاونت امور فرهنگي ضمن پذيرش آن آمادگي چاپ يكصد هزار نسخه‌اي آن را اعلام كرده است.

* تحقق سير مطالعاتي با برگزاري جشنواره ملي مطالعات قرآني
 
درّي درباره ويژگي‌هاي كتابهايي كه مبناي مسابقات و مطالعات ديني قرار مي‌گيرند گفت: جداي از اتقان و استحكام علمي اثر و مضمون آن و جذابيت و رواني قلم، كوتاه و كم حجم بودن اثر مهم است و اينكه در سطح جامعه دانشجويي قابل طرح باشد. انتخاب موضوعي با اولويت و اهميت زياد براي دانشجويان و توجه به آرايه‌هاي ادبي و جدابيت بصري و ظاهري كتاب و عنايت به سير مطالعاتي در ميان دانشجويان نيز مهم است و بالاخره توزيع مناسب اثر بايد مورد توجه جدي قرار گيرد. گاه اتفاق مي‌فتد اثري با تلاش توان‌فرسا چاپ مي‌شود اما به دليل توزيع نامناسب اهداف جشنواره را زير سئوال مي‌برد.
در پايان حجت‌الاسلام تقوي دبير جشنواره ملي مطالعات قرآني گزارشي از روند موفق برپايي سومين جشنواره و نيز آماده سازي چهارمين دوره جشنواره در سال جاري را به اطلاع معاونت فرهنگي رساند و از حمايتهاي مادي و معنوي اين معاونت تقدير كرد./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.