سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 19 درصدی حوادث موتورسواران

با اجرای طرح کنترل و پیشگیری حوادث موتورسواران از سوی کمیته‌های جامعه ایمن مناطق 22 گانه شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی ، آمار مرگ موتور سواران 19 درصد کاهش یافت .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ابهری متخصص رفتارشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ارتباط با موضوع ضرورت بازنگری در عرصه رفتارهای اجتماعی و فردی اظهار داشت: اصول ایمنی را باید در وهله اول از خانه و محله خود شروع کنیم و از طریق ابتکارات جامعه محور و الگو‌های رفتاری به تدریج به جامعه انتقال دهیم.
ابهری با تاکید بر توجه به تربیت دینی افزود: برای داشتن جامعه عاری از خطر و مملو از اصول و رفتارهای ایمن بایستی علاوه بر رعایت فرائض دینی ، فرائض رفتاری را نیز رعایت کنیم.
بنابراین گزارش، در ادامه نوفرستی مدرس دانشگاه الزهرا و عضو شورای سیاستگذاری جامعه ایمن در ارتباط با ایمنی در مدرسه و اماکن مذهبی به شاخص‌های شش گانه جامعه ایمن اشاره کرد و گفت:  وجود ساختارهای مشارکتی و مبتنی بر همکاری‌های بین بخشی، وجود برنامه ای مستمر و بلند مدت برای همه موقعیت‌‌ها و گروهها برنامه‌هایی که هدف آنها گروهها و محیط‌های پرخطر هستند برنامه‌هایی که در مورد فراوانی و علل آسیب‌های مستند سازی می‌کنند، ابزارهای ارزشیابی و شرکت مداوم در شبکه‌های ملی و بین‌المللی جوامع ایمن از جمله این شاخص‌هاست./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.