سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوي حسيني:

دولت با تشكيل كميته جذب نمايندگان، سليقه اي برخورد نكند

نماينده مردم ورامين در مجلس، گفت: استفاده از ظرفيت ها، تخصص ها و تجربيات نمايندگان جامانده از مجلس نهم در دستگاه هاي اجرايي كشور اقدام درستي است اما نبايد اين کميته محل اعمال سليقه دولت باشد.

سيد حسين نقوي حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در تحليل کميته جذب نمايندگان مجلس هشتم در دولت، اظهار داشت: استفاده از ظرفيت ها، تجربيات و تخصص نمايندگاني که موفق به حضور در مجلس نهم نشده اند آن هم در دستگاه هاي اجرايي کشور، اقدام سنجيده اي است چرا كه اين افراد تجربه هاي خوبي طي 4سال در مجلس كسب كرده اند كه بايد به خوبي بهره برداري شود.

اين نماينده مجلس در واكنش به برخي شايعات در اين زمينه، افزود: برخي عقيده دارند اين نمايندگان براي تاثير گذاري در رياست جمهوري آينده در دولت جذب مي شوند كه بعيد مي دانم چنين رويه اي صحت داشته باشد.

وي در ادامه خطاب به اعضاء اين كميته تاكيد كرد: اين كميته نبايد با اعمال سليقه، افراد را جذب كند بلكه بايد به توجه به توان نمايندگان آنها را در سمت هاي مختلف اجرايي كشور قرار دهد.

نقوي حسيني تصريح كرد: اين کميته نبايد به مرکزي براي حفظ منافع دولت تبديل شده و در راستاي اهداف دولت قرار بگيرد.

منتخب مردم ورامين در مجلس نهم تصريح کرد: اگر قرار است از ظرفيت هاي نمايندگان راه نيافته به مجلس نهم استفاده شود بايد از همه نمايندگان در اين طرح قرار بگيرند و جذب عده اي كه  همفکر و همراه دولت هستند، با اخلاق سياسي و ديني مغايرت دارد.

نقوي حسيني خاطرنشان كرد: به کارگيري نمايندگان جا مانده از مجلس جديد، در دستگاه هاي اجرايي مسبوق به سابقه بوده، ولي تشكيل يك کميته مجزا در اين زمينه تاكنون سابقه نداشته است.

 چندي پيش کميته اي متشکل از 5 مسئول دولتي به دستور رئيس جمهور و  با هدف به کارگيري نمايندگان بازمانده از مجلس نهم در دستگاه هاي اجرايي در راستاي استفاده از تجربه و تخصص آنها تشکيل شده است.

گفتني است؛ 196 نفر از نمايندگان مجلس هشتم از ورود به مجلس نهم بازمانده اند./پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.