سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه سياست دوگانه واشنگتن در قبال ايران:

پانتا: مناقشه غرب با ایران بايد با دیپلماسی حل شود/آماده هر اقدامي هستيم

لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا در راستاي سياست دوگانه واشنگتن در قبال ايران، در حاليكه از دیپلماسی دم مي‌زد، مدعي شد همه گزينه‌ها در قبال فعاليت هسته‌اي ايران روي ميز است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پانتا که با شبکه تلویزیونی ای بی سی صحبت می کرد، ضمن تاکید بر دیپلماسی، گفت: آمریکا به هر کاری که لازم باشد دست خواهد زد.

در حاليكه وي از اجماع جهاني در اين خصوص دم مي زند، به نظر مي رسد که نه روسيه و نه چين و نه بسياري كشورهاي جهان درباره درخواست براي جنگ با ايران متحد نيستند.

پانتا همچنین درباره اوضاع افغانستان و پاکستان صحبت کرد.

وي با دفاع از سیاست اوباما برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تا پایان ۲۰۱۴ گفت، ایالات متحده همچنان درگیر جنگ است ولی مسیر درستی را در پیش گرفته است.

میت رامنی که از او به عنوان رقیب بالقوه جمهوری خواه باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نام برده می شود، از تعیین تاریخ زمان خروج ایالات متحده از افغانستان انتقاد کرده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از خواسته های پاکستان برای بازگشایی مسیر زمینی انتقال تدارکات ناتو به افغانستان انتقاد کرد.

پاکستان شش ماه است در اعتراض به کشته شدن ۲۴ نظامی این کشور در حمله هوایی آمریکا به مناطق مرزی آن با افغانستان، مانع از تردد کامیون های حامل تدارکات برای نظامیان ناتو شده است.

یکی از خواسته های پاکستان عذرخواهی رسمی آمریکا و دیگری افزایش حق تردد این کاروان هاست.

پانتا گفت آمریکا نمی گذارد که قیمت جدیدی به آن تحمیل شود. بر اساس بعضی از گزارش ها به نقل از مقام های آمریکایی، پاکستان در پی افزایش حق تردد هر خودروی باربری از ۲۵۰ دلار به حدود پنج هزار دلار است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.