سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تذکرات نمایندگان هنگام رای گیری ریاست مجلس

تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نسبت به اختلاف تعداد نمايندگان حاضر در جلسه علني امروز هنگام رای گیری برای ریاست مجلس تذکر داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سالك در تذكري مستند به ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس، وظايف و اختيارات هيات رييسه را يادآور شد و گفت: تاكنون سه عدد براي حضار اعلام شده كه در شمارش ايجاد اغتشاش خواهد كرد، ابتدا تعداد حاضرين 241 بعدتر 260 و اكنون 262 نفر اعلام شده كه خواهش مي‌كنيم اين را كنترل كنيد تا اشكالي پيش نيايد.

مرندي رييس سني مجلس در اين باره گفت: با ورود و خروج نمايندگان، تعداد تغيير مي‌كند.

وي همچنين اضافه كرد: من از نمايندگان تقاضا كردم جلسه را ترك نكنند و راه ديگري ندارم اما به هر حال تعداد كارت‌هاي توزيع شده و به گلدان انداخته شده مشخص است، 276 نفر تاكنون كارت گرفته‌اند اما 263 نفر ورود به جلسه را امضا كردند.

وي همچنين افزود: ملاك، تعداد كارت‌هاي توزيع شده بين نمايندگان است اما از نمايندگان خواست تا اگر تاكنون ورود خود را مضا نكردند ورود خود را امضا كنند.

*محجوب: عدد حاضران احتیاج به گفت و گو ندارد

عليرضا محجوب منتخب مردم تهران نيز در تذكري آیین نامه‌ی افزود: طبق آیین نامه  و آنچه روی تابلو منعکس می شود ملاک عمل است بر این اساس اداره جلسه مشکل دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه در نص آیین نامه بر عدد مندرج روی تابلو تأکید شده ادامه داد: نص آیین نامه بر عدد مندرج روی تابلو تأکید دارد نه شمردن و اعلام نظر هیأت رئیسه در این زمینه هر چه روی تابلو نوشته شود اساس تشخیص است.

*سلیمی: عدد اول اعلام شده موقع اعلام رأی اعتبار دارد

علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان نیز در تذکر ماده ۶ و ۱۱۹ آیین نامه تأکید کرد: در ماده ۶ آیین نامه حفظ انتزام و امنیت محوطه مجلس به عهده رئیس مجلس است و در ماده ۱۱۹ نیز تمامی انتخاباتی که در مجلس، کمیسیون ها و شعب به عمل می آید اعم از فردی یا جمعی باید با اکثریت مطلق عده حاضر باشد.

نماینده مردم دلیجان با اشاره به سیال بودن تعداد حاضران افزود: به نظر می‌رسد عددی که در زمان اعلام رأی اعلام شد باید ملاک نظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه  گفت:‌همکارانی که بعد از اعلام رأی وارد جلسه می شوند به دلیل صراحت ماده ۱۱۹ نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

اسدی: مبناي تعداد حضار همان نمايندگان است.

يونس اسدي منتخب مردم مشكين‌شهر بند 11 ماده 23 را مورد تذكر قرار داد و افزود: زماني كه كارت توزيع شده از يكايك نمايندگان براي تحويل كارت امضا گرفته شده بنابراين 

مرندي مجددا تاكيد كرد: ملاك كارت‌هاي دريافتي براي انتخاب رييس مجلس است.

/ب2


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.