سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

ریزگردها سبب کاهش عملکرد محصولات کشاورزی استان می شود

سرپرست معاونت بهبود عملکرد محصولات کشاورزی استان کرمانشاه گفت : ریز گردها باعث کاهش عملکرد محصولات کشاورزی در استان می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 سید افشین صفوی اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان انواع محصولات کشاورزی کشت می شود، انتظار می رود که با وجود ریزگردها در انواع محصولات کشاورزی با افت عملکرد مواجه شویم.

صفوی  با بیان اینکه ریزگردها بر روی گیاهان  مانع عمل جذب نور خورشید می شود، تصریح کرد: وجود ریزگردها بر روی سطح گیاهان مانع از دو عمل اصلی فتوسنتز و تنفس می شود.

وی با بیان اینکه گیاهان گاز دی اکسید کربن را از محیط می گیرند و اکسیژن پس می دهند، گفت: گرد و غباری که بر روی گیاهان و محصولات کشاورزی می نشیند مانع از تنفس و تبادلات گازی لازم در آنها شده و توازن گازی آنها با محیط را به هم می زند.


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بیان داشت: همچنین آفت کنه که در فصول گرم سال برروی درختان جای می گیرند در شرایط گرد و غبار با ایجاد تار میزان گرد و غبار جذب شده توسط درختان را افزایش می دهند.

صفوی به کشاورزان توصیه کرد سطح مزارع و باغ های خود را با آب شستشو داده و این عمل را در نواحی که میزان گرد و غبار بیشتر است با مخلوط یک چهارم لیتر مایع ظرفشویی در تانکرهای سم پاشی انجام دهند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.